تقویت مخزن هیدروژن خودرو با گرافن

شرکت بریتانیایی ویریتک اعلام کرده است که در هایپر خودرو آینده خود از مخازن هیدروژنی تقویت‌شده با گرافن استفاده خواهد کرد. با این کار وزن خودرو کاهش یافته و هزینه‌ها کاهش قابل توجهی خواهد یافت.

هایپرخودروی هیدروژنی آینده شرکت ویریتک (Viritech) از «مخازن تحت فشار هیدروژن تقویت شده با گرافن» استفاده می‌کند.

این شرکت مهندسی بریتانیایی در حال کار روی یک هایپرخودرو بلند پروازانه با انرژی هیدروژن است. این خودرو که Apricale لقب گرفته در درجه اول به‌عنوان ویترین فنی فناوری پیل سوختی هیدروژن این شرکت طراحی شده‌ است و هدف آن نشان دادن مزایای خودروهای هیدروژنی نسبت به پیشرانه‌های الکتریکی است.

این هایپرخودرو به تعداد محدود با قیمت ۱٫۵ میلیون پوند (۲ میلیون دلار) به فروش خواهد رسید. در این خودرو برای کاهش وزن، از مخازن تحت فشار هیدروژن تقویت‌شده با گرافن استفاده شده‌ است.

در داده‌های ارائه شده توسط این شرکت توضیح داده شده‌ است که برای کاهش وزن و هزینه، مخازن ذخیره هیدروژن به‌عنوان بخشی از ساختار شاسی این خودرو طراحی شده‌اند. ویریتک درباره این که Apricale چه زمانی آماده تولید خواهد شد، اطلاعاتی ارائه نکرده است. اما این شرکت قصد دارد فناوری سلول سوخت هیدروژن خود را به شرکت‌های دیگر نیز ارائه دهد تا از این فناوری در خودروهای سواری وسایل نقلیه سنگین، قایق‌ها و حتی هواپیماها استفاده شود.

این اولین باری نیست که یک شرکت از گرافن برای تقویت مخزن هیدروژن استفاده می‌کند. چندی پیش شرکت هایدال برای توسعه چنین فناوری بودجه‌ای ویژه‌ اختصاص داد. هایدال اعلام کرده بود که بودجه‌ای به مبلغ ۱۳۸،۵۴۹ پوند از مرکز پیشرانه پیشرفته برای تولید مخازن پیل‌های سوخت هیدروژن دریافت خواهد کرد.