قرارداد با دانشگاه برای توسعه ایمنی‌درمانی سرطان

شرکت کنسرواکس برای توسعه روش‌های ایمنی درمانی سرطان، با دانشگاه کالیفرنیا همکاری مشترکی را آغاز کرده است.

کنسرواکس (CancerVAX)، از شرکت‌های توسعه دهنده روش‌های درمان سرطان و ایمنی درمانی که از سیستم ایمنی بدن برای مقابله با سرطان استفاده می‌کند، اعلام کرد که برای تحقیق و توسعه یک توافق‌نامه تحقیقاتی حمایت مالی با دانشگاه کالیفرنیا لس‌آنجلس (UCLA) منعقد کرده است. هدف از این برنامه، تحقیق، توسعه و دستیابی به موفقیت در زمینه ایمنی درمانی در درمان سارکوم اوینگ است. سارکوم اوینگ یک نوع سرطان استخوان است که در آن بافت استخوان کاملا نرم می‌شود. این بیماری در درجه اول کودکان و نوجوانان را درگیر می‌کند و در حال حاضر هیچ درمان تایید شده FDA برای جلوگیری از عود این بیماری وجود ندارد.

این برنامه تحقیقاتی ۱۲ ماهه با UCLA در تاریخ ۱۲ مه ۲۰۲۱، با هدایت محقق اصلی پروژه، دکتر ساتیرو داولیویرا، نوح فدرمن و استیون جوناس از گروه اطفال، هماتولوژی و آنکولوژی، مرکز پزشکی UCLA آغاز شده‌است و این برنامه بر ایجاد ایمونوتراپی‌های موثر مانند سلول T CAR و آنتی‌بادی‌های سفارشی برای سارکوم اوینگ تمرکز خواهد کرد. این کار تحقیقاتی با استفاده از فرآیندهای توسعه یافته در دانشگاه کالیفرنیا و خدمات ایمنی درمانی درجه تجاری، در کارهای آزمایشگاهی مقدماتی انجام شده در UCLA گسترش می‌یابد.

لیندسی مان مدیرعامل کنسرواکس می‌گوید: « ما اعتقاد داریم که فناوری به‌دست آمده قادر خواهد بود سایر سرطان‌ها مانند سرطان غده فوق کلیه و سرطان مغز را نیز هدف قرار دهد و همچنین امکان ایجاد سایر درمان‌های ایمنی، واکسن‌ها و داروها را فراهم می‌کند. کنسرواکس همچنین با UCLA تفاهم‌نامه‌ای را امضا کرده است که به این شرکت حق انحصاری مذاکره در مورد مجوز برنامه ثبت اختراع پیشین مربوط به «روش درمان اوینگ سارکوم» را می‌دهد.»

وی می‌افزاید: «ما از همکاری با دکتر ساتیرو و تیم UCLA خوشحال هستیم و هدف مشترک ما توسعه موفقیت‌آمیز در زمینه ایمنی درمانی برای درمان سارکوم اوینگ است.»

این بیماری دومین نوع شایع سرطان استخوان در کودکان است که درصورت تشخیص بیماری، شانس بقای بیمار فقط ۲۰-۳۵ درصد است. مان می‌گوید: «ماموریت ما این است که با همکاری با محققان و پزشکان برجسته پزشکی، نتایج بالینی بیماران سرطانی را از طریق توسعه درمان‌ها و داروهای ایمونوتراپی مبتکرانه و موثر، به‌طور قابل توجهی بهبود دهیم.» شرکت کنسرواکس در حال توسعه روش‌های ایمنی درمانی سرطان است که از سیستم ایمنی بدن برای مقابله با سرطان استفاده می‌کنند. دقیقاً مانند واکسن‌های ضدکرونا که بدن را برای شناسایی و از بین بردن ویروس کرونا، آموزش می‌دهند این شرکت در حال تولید واکسن‌های سرطانی است که بدن را برای هدف قرار دادن و تخریب سلول‌های سرطانی آموزش می‌دهد. سیستم ایمنی درمانی با هدف ایجاد هزینه‌های کمتر برای درمان‌های شخصی و همچنین درمان‌های آنتی‌بادی از طریق فناوری‌نانو و نوآوری‌های ویرایش ژن طراحی شده‌ است.