رونمایی از نانوذرات لیپیدی جدید با کاربردهای دارویی و واکسن

یکی از شرکت‌های داروسازی از جدیدترین نانوذرات لیپیدی خود که کاربرد در حوزه واکسن و دارو دارد، رونمایی کرد.

شرکت مرک‌کیگا (Merck KGaA) از جدیدترین نانوذره لیپیدی خود برای تولید واکسن‌های mRNA رونمایی کرد. با معجزه واکسن‌های mRNA که روی کنترل ویروس کرونا در جهان تاثیر مثبت داشته است، کانون توجهات به سمت این نانوذرات لیپیدی کوچک مهندسی شده جلب شده‌ است، نانوذراتی که ترکیبات مورد نظر را به سلول‌های ایمنی بیماران منتقل می‌کند.

شرکت مرک‌کیگا در آلمان، به دنبال پاسخ‌دهی به این نیاز رو به افزایش بازار است، در این مسیر شرکت مرک‌کیگا به تازگی نسخه‌ای با کارایی بالاتر از نمونه‌های قبلی را به بازار عرضه کرده است.

این شرکت اخیرا از محصول جدید کلسترول مصنوعی خود رونمایی کرده است، که طبق اطلاعات منتشر شده، این فناوری ظرفیت ابزار رهایش لیپیدی این شرکت را ۵۰ برابر افزایش می‌دهد.

جدیدترین محصول ۹ ماه زودتر از موعد مقرر به بازار عرضه خواهد شد؛ زیرا شرکت مرک‌کیگا زنجیره تامین چربی خود را گسترش داده و امیدوار است که همچنان به تولید محصولات مشابه Pfizer / BioNTech و Moderna ادامه دهد زیرا آن‌ها در حال افزایش تولید خود در میان تقاضای جهانی برای واکسن‌های ضدکرونا هستند.

شرکت مرک‌کیگا این برنامه‌ها را در ماه فوریه اعلام کرد و متعهد شد که تولید لیپیدها را به عنوان بخشی از معامله با Pfizer و همسایه آلمانی BioNTech برای از بردن ویروس کرونا افزایش دهد. یک ماه قبل، این شرکت دارویی گفته بود که به زودی اقدام به خرید شرکت mRNA CDMO AmpTec در هامبورگ خواهد کرد و اعلام کرده بود که قصد دارد ظرفیت‌های خود را برای تولید mRNA برای مشتریان حوزه ساخت واکسن، دارو و عوامل تشخیصی افزایش دهد.

در ماه مارس،یکی از واحدهای شرکت مرک‌کیگا اعلام کرد که قصد دارد ۳۰ میلیون دلار بودجه برای ایجاد ظرفیت و توسعه زیرساخت‌ها اختصاص دهد. این زیرساخت‌ها برای توسعه فناوری و تجهیزاتی اختصاص می‌یابد که به شرکت‌ها اجازه می‌دهد تا ظرفیت تولیدات خود را افزایش دهند. به گفته مسئولان این شرکت، این توسعه همچنین ۱۸۳۰۰ فوت مربع فضای تولید از جمله اتاق‌های تمیز ISO7 یا ISO5 را با استفاده از یک طراحی مدولار که باعث اختلال در عملکردهای موجود نمی‌شود، به مدار این شرکت اضافه خواهد کرد.