اتصال آنتی‌بادی و نانوذرات/راهبردی برای مقابله با انواع باکتری‌ها

شرکت هالبرد (Halberd) با موفقیت نانوذرات فلزی و آنتی‌بادی E. Coli را به هم متصل می‌کند. دستیابی به این موفقیت، به خارج کردن عوامل بیماری‌زا از بدن با استفاده از امواج فرکانس رادیویی و یا انرژی لیزر کمک می‌کند.

شرکت هالبرد از ترکیب موفقیت‌آمیز نانوذرات آهن پوشش داده شده با طلا و آنتی‌بادی E.coli موجود خبر داد. این دستاورد یک نقطه عطف در کارنامه شرکت هالبرد بوده و نتیجه تحقیقاتی است که توسط دکتر شاون کیو چن انجام شده‌است. آنتی‌بادی E. coli ترکیب شده با نانوذرات فلزی گام اصلی به‌منظور ریشه‌کن کردن باکتری‌های متعدد از مایعات بدن، مانند مایع نخاعی مغزی (CSF) یا خون است که با امواج فرکانس رادیویی تنظیم شده یا انرژی لیزر انجام می‌شود.

این ترکیب نانوذرات آهن دارای پوشش طلا با آنتی‌بادی از ویژگی‌های جالبی برای ریشه‌کن کردن بیماری برخوردار است.  E. coli دومین علت اصلی عفونت‌های مننژیت در نوزادان است و محتمل‌ترین علت سپسیس خون است. تقریباً یک میلیون آمریکایی سال گذشته جان خود را به دلیل این بیماری‌ها از دست دادند.

دکتر ویلیام جی استوروس از دانشگاه ایالتی یانگستون، بر آزمایش اثبات مفهوم حذف E. coli با کمک این فناوری نظارت خواهد کرد. دکتر استوروس اظهار داشت: «ما آزمایش‌های زیادی با نانوذرات اکسید آهن معلق در آب انجام داده‌ایم و نتایج نشان می‌دهد که می‌توانیم با قرار دادن این سوسپانسیون در معرض امواج فرکانس رادیویی یا لیزر، دمای آب را بالا ببریم. ما پیش‌بینی می‌کنیم که نانوذرات اکسید آهن دارای پوششی از جنس طلا بوده که به آنتی‌بادی‌ها و آنتی‌ژن‌های E. coli متصل می‌شوند و تقریباً به همان روش رفتار می‌کنند. آزمایشی که ما تا به امروز انجام داده‌ایم، برنامه‌ریزی شده تا نشان دهد ریشه‌کنی عوامل بیماری‌زای جدی توسط امواج رادیویی و یا انرژی لیزر امکان‌پذیر است. ویلیام هارتمن، مدیرعامل هالبرد، اظهار داشت: «همکاری و هماهنگی بین شرکای تحقیقاتی ما در دو دانشگاه ایالتی، هر یک با تخصص خاص خود، نتایج بسیار امیدوار کننده‌ای را به بار آورده است از آنجا که کار با E. coli نسبتاً ایمن است، نقطه شروع خوبی برای آزمایش ما است، اما ویژگی‌های مشترک بسیاری با باکتری‌های مقاوم به آنتی‌بیوتیک دارد. روش اختراع شده ما همراه با فرکانس رادیویی و یا قرار گرفتن در معرض لیزر می‌تواند به معنی پایان بیماری‌های باکتریایی از جمله بیماری‌های باکتریایی مقاوم در برابر آنتی‌بیوتیک باشد. ما معتقدیم روند درمان خارج از بدن ما مزیت اضافه شده‌ای در از بین بردن عوارض جانبی دارد که به‌طور معمول با درمان‌های دارویی خوراکی یا تزریقی همراه است و این یک هدف طولانی مدت صنعت داروسازی است.»