ششمین فراخوان صندوق علمی مشترک راه ابریشم منتشر شد

ششمین فراخوان صندوق علمی مشترک راه ابریشم موسوم به SRSF با همکاری آکادمی علوم چین (CAS) و صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران کشور اعلام شد.

این فراخوان در راستای فعالیت‌های پژوهشی مشترک میان محققین ایرانی و محققین آکادمی علوم چین در قالب پروژه‌های تحقیق و توسعه مشترک و کارگاه‌های مشترک اعلام و اجرایی است. صندوق علمی مشترک راه ابریشم حداکثر از شش پروژه تحقیقاتی مشترک در دو زمینه علمی انرژی‌های تجدیدپذیر و مهندسی زیستی، حمایت خواهد کرد.حداقل مدت زمان اجرای پروژه پژوهشی در قالب این فراخوان یک سال و حداکثر مدت زمان اجرای پروژه پژوهشی در قالب این فراخوان سه سال است. حداکثر حمایت برای پژوهشگران ایرانی مبلغ یک میلیارد تومان در نظر گرفته شده است. این صندوق مشترک همچنین حداکثر از سه کارگاه مشترک در زمینه‌های علمی پشتیبانی خواهد کرد.انرژی‌های تجدیدپذیر، علوم آب، علوم شناختی، فناوری نانو، مواد پیشرفته و مهندسی از جمله زمینه‌های مورد حمایت در برگزاری این کارگاه‌ها است. در صورت برگزاری کارگاه در ایران، صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تا سقف ۳ میلیارد ریال به محققین ایرانی حمایت مالی میزبانی ارائه خواهد کرد. آکادمی علوم چین نیز هزینه‌های سفر بین‌المللی محققین چینی را برای شرکت در کارگاه تأمین می‌کند.

پژوهشگران ایرانی همچنین می‌توانند از تاریخ ۵ اردیبهشت تا ۴ تیر ۱۴۰۰ پروپوزال‌های مشترک خود را در سامانه صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری ثبت کنند. ارسال پروپوزال نهایی پژوهشگران ایرانی تنها از طریق سامانه صندوق میسر خواهد بود.