توزیع نانولوله‌های کربنی در صنایع ترکیه به ویژه خودروسازی

یکی از شرکت‌های تولیدکننده نانولوله‌های کربنی با انعقاد قراردادی، توزیع این نانولوله‌ها را در کشور ترکیه آغاز کرده است تا از این نانومواد در صنایع مختلف، نظیر خودروسازی استفاده شود.

حیم پینهاس (Hayim Pinhas) توزیع کننده رسمی محصولات نانولوله کربنی شرکت او‌سی‌اس‌آی‌ای‌ال (OCSiAl) شده‌ است. حیم پینهاس بیش از ۵۰ سال است که در بازار پلاستیک و کامپوزیت‌ در کشور ترکیه فعالیت دارد. تمرکز این شرکت روی پوشش‌های پودری و صنعتی و همچنین کف‌های خود تراز شونده در صنعت ساخت و ساز است، حوزه‌ای که یکی از نیروهای محرک رشد اقتصادی ترکیه است.

دوز بسیار کم (۰٫۰۲-۰٫۰۵ درصد وزنی) مورد استفاده از نانولوله‌های کربنی در پوشش‌های پودری راه را برای افزودن رنگ به محصولات باز نموده و انعطاف‌پذیری بیشتر در فرمولاسیون نهایی و بهبود کارایی محصولات را باز می‌کند.‌

بیشتر تولیدکنندگان برجسته خودرو دارای کارخانه‌های مونتاژ خودرو در ترکیه هستند که فرصت‌های بیشتری را برای استفاده از نانولوله‌های کربنی فراهم می‌کند. به‌طور خاص، رهیافت‌های مبتنی بر نانولوله‌ کربنی در پرایمرهای رسانا که برای رنگ‌آمیزی الکترواستاتیک سپرها، گلگیرها و سایر قطعات خارجی در خط اصلی رنگ‌آمیزی خودرو استفاده می‌شود، چشم‌انداز بالایی را نشان می‌دهد.

کاگاتای اودمیر از مدیران اجرایی شرکت حیم پینهاس می‌گوید: «شرکت حیم پینهاس به همراه تیم فروش با تجربه خود که طیف گسترده‌ای از محصولات و دانش فنی را به تولیدکنندگان در صنایع مختلف ارائه می‌دهد، اعتبار بسیار بالایی دارد. ما تصمیم گرفتیم که یک همکاری طولانی مدت باOCSiAl ، با درک مزایای غیرقابل انکار نانولوله‌های کربنی نسبت به راه حل‌های استاندارد در برخی از صنایع، تشکیل دهیم.»

اندرو دوبروسکی، مدیر فروش و توسعه کسب و کارOCSiAl  در اتحادیه اروپا می‌گوید: «صنعت ترکیه به سوالات مربوط به بهره‌وری و ایمنی تولید توجه زیادی دارد. راه‌حل‌های ما به‌طور قابل توجهی خطر حوادث صنعتی مربوط به تجمع الکتریسیته ساکن در هنگام تخلیه را کاهش می‌دهد، فرآیندهای موجود را ساده می‌کند و به تولیدکنندگان اجازه می‌دهد تا هزینه‌ها را کاهش دهند.»

در حال حاضر، نانولوله‌های کربنی TUBALL در بیش از ۴۵ کشور در سراسر جهان به بازار عرضه می‌شوند.