بهبود عملکرد سوخت دیزل با افزودنی نانویی

شرکت زنگرافن به تازگی افزودنی نانویی ساخته است که می‌تواند عملکرد سوخت دیزل را تا ده درصد افزایش دهد. این افزودنی به کاهش انتشار گازهای آلاینده از موتور دیزل کمک شایانی می‌کند.

شرکت زنگرافن سولوشنز (ZEN Graphene Solutions) اعلام کرده که یک افزودنی سوخت دیزل پایدار تولید کرده است که در تست اولیه عملکرد سوخت دیزل را تا ۱۰ درصد افزایش می‌دهد.

شرکت زنگرافن معتقد است که این نتایج امیدوارکننده اولیه را می‌توان با برخی بهینه‌سازی اضافی بیشتر بهبود داد. این شرکت پتنت موقت این فناوری افزودنی سوخت بر پایه گرافن را ثبت کرده است.

گرگ فنتون، مدیرعامل شرکت زنگرافن اظهار داشت: «انرژی و سوخت برای رونق اقتصادی جهانی بسیار مهم هستند، اما از نظر زیست‌محیطی نیز انرژی و سوخت چالش‌های زیادی برای ما دارند. با در نظر گرفتن حجم بازار جهانی این حوزه که برای سوخت دیزل نزدیک به ۱ تریلیون دلار است، می‌توان دریافت که ابعاد چالش برای کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای بسیار زیاد است، در نتیجه این فرصت برای رهیافت‌ ما ایجاد می‌شود که بتوان از آن برای کمک به کاهش گازهای آلاینده استفاده کرد. ما به‌عنوان توسعه‌دهنده فناوری‌های نانو که به محافظت از مردم و محیط‌زیست کمک می‌کند، هیجان زده‌ایم که با فناوری‌ نانو سهولت مصرف سوخت و بهبود کارایی و همچنین ایجاد ارزش افزوده، این فرآیند را به ارمغان می‌آوریم. با توجه به تعهدات قابل توجه دولت و شرکت‌ها برای کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای، ما به‌طور فعال در حال پیگیری بودجه و فرصت‌های مشارکت هستیم تا فناوری خود را در اسرع وقت به بازار عرضه کنیم. به‌عنوان بخشی از این راهبرد، ما مشاوران خود را درگیر لابی، آموزش و کشف فرصت‌ها با ذینفعان کلیدی دولت کرده‌ایم. ما مشتاقانه منتظر ارائه درک بیشتر در مورد این فرصت بسیار جذاب و هیجان‌انگیز هستیم.»

به گفته فنتون آزمایش روی یک موتور آزمایشی تک سیلندر گانت در کالج Conestoga در واترلو، انتاریو انجام شده‌ است. این افزودنی بر پایه گرافن می‌تواند به راحتی به گازوئیل و بیودیزل اضافه شود و فرصت‌های بالقوه قابل توجهی در سوخت‌های بنزینی خودرو و هواپیمایی ایجاد کند. تحقیقات تکمیلی در حال حاضر بین شرکت زنگرافن و شرکای دانشگاهی آن در جریان است.

تیم تحقیقاتی و مهندسی این شرکت در حال توسعه و آزمایش فرمولاسیون‌های گرافن‌های عامل‌دار هستند تا متناسب با نیاز مشتریان این شرکت، محصولات تولید شوند. این شرکت از این پس روی محصولات گرافنی تولید شده از آلبانی برچسب مربوط به آلبانی را خواهد زد که نشان‌دهنده اصالت آلبانی و خلوص گرافن محصولات این شرکت است.