تولید باتری‌های گوگرد لیتیم حاوی نانومواد

شرکت دایرکتا پلاس و نکستک باتری همکاری مشترکی برای تولید باتری‌های گوگرد لیتیم حاوی گرافن آغاز کردند.

شرکت دایرکتا پلاس (Directa Plus) اعلام کرد که مشتری این شرکت یعنی نکستک باتری (NexTech Battery Inc) یک شرکت جدید برای بررسی امکان تولید مواد فعال کاتدی در ایتالیا تأسیس کرده است، جایی که قرار است از فناوری گرافن دایرکتا پلاس نیز به‌عنوان جزء مهم محصول استفاده شود.

این تولیدکننده محصولات مبتنی بر گرافن مستقر در لندن گفته است: «شرکت تابعه نکستک، به نام NexTech Italia SpA، با استفاده از نانوپلاکت‌های گرافنی دایرکتا پلاس اقدام به تولید باتری‌های گوگرد لیتیوم در سراسر اروپا خواهد کرد تا به تسریع توسعه کسب و کار این فناوری کمک کند.»

دایرکتا پلاس می‌گوید: «تشکیل این شرکت جدید در ایتالیا به دنبال تفاهم‌نامه منعقد شده بین دایرکتا پلاس و نکستک، در اکتبر سال ۲۰۲۰، برای آزمایش محصولات G+ در سنتز مواد فعال کاتدی برای نسل اول باتری‌های Li-S NexTech، انجام شده‌ است.»

مواد کاتدی از کبالت، نیکل و منگنز در یک ساختار بلوری و یک ماده اکسید چند فلزی تشکیل شده‌ است که به آن لیتیوم اضافه می‌شود. این نوع باتری می‌تواند نیازهای مختلف چگالی انرژی بالا یا ظرفیت بار بالا را برای کاربردهایی نظیر وسایل نقلیه الکتریکی برآورده کند.

جولیو سزارو از مدیران شرکت دایرکتا پلاس می‌گوید: «این یک رکن اساسی در ایجاد پایه و اساس برای رشد راهبردی است. ما با همکاری شرکای موجود دایرکتا پلاس در چندین کشور اتحادیه اروپا، برای حمایت از توسعه باتری‌های لیتیوم-گوگرد در اروپا همکاری خواهیم کرد. نکستک و دایرکتا پلاس در حال حاضر روی تعدادی از کاربردها از جمله حمل و نقل الکتریکی، لوازم الکترونیکی قابل حمل و شبکه‌های برق با هم کار می‌کنند.»

در فوریه ۲۰۲۱، دو شرکت توافق‌نامه انحصاری سه‌ساله منعقد کردند و آزمایشگاه مشترکی را برای انجام تحقیق و توسعه در مورد مواد فعال کاتد باتری «نسل بعدی» و پشتیبانی از رشد برنامه‌های فعلی و آینده افتتاح کردند.