تلاش دو شرکت برای ورود گرافن به صنعت پلاستیک

شرکت نانواکسپلور با شرکت تچمر توافق‌نامه‌ای امضا کرده تا با همکاری یکدیگر از گرافن برای توسعه محصولات پلاستیکی استفاده کنند.

شرکت نانواکسپلور (NanoXplore) با شرکت تچمر (Techmer PM) برای تولید نانومحصولات در صنعت پلاستیک با فناوری GrapheneBlack to به توافق رسیدند.

شرکت نانواکسپلور اعلام کرد که توافق چند ساله‌ای را برای تهیه محصولات  GrapheneBlack با تچمر، امضا کرده است. تچمر یکی از شرکت‌های بزرگ صنعت پلاستیک در آمریکا بوده که متخصص در اصلاح و تنظیم دقیق خواص پلیمرها است. تچمر ترکیبات پلاستیکی تقویت‌شده با گرافن خود را به صنایع مختلف و کاربردهای مختلف و متنوع عرضه خواهد کرد.

هدف تچمر، ارائه بالاترین عملکرد ممکن در طیف وسیعی از ترکیبات و محصولات نهایی است. مایکل مک‌هنری، مدیر ارشد اجرایی تچمر، اظهار داشت: «ما یک شرکت طراحی مواد هستیم که از فناوری‌های پیشرفته برای طراحی راه‌حل‌های متمرکز برای مشتری و بازار استفاده می‌کنیم. این توافق‌نامه بلند مدت با نانواکسپلور تکمیل کننده رویکرد ما است که سفارشی کردن راه‌حل‌ها برای به حداکثر رساندن عملکرد از طریق همکاری و استفاده از فناوری پیشرفته را در پی دارد.»

سروش نظرپور، مدیرعامل شرکت نانواکسپلور می‌گوید: «این توافق‌نامه بسیار جالب توجه است، زیرا به ما اجازه می‌دهد بر ارزش گرافن بیشتر تأکید کرده و مشخصات برند GrapheneBlack خود را ارتقا دهیم. این توافق‌نامه همچنین همکاری ما را با یکی از شرکت‌های پیشرو در بازار آمریکا را تقویت و تلاش‌های ما را برای گسترش استفاده از گرافن بیشتر می‌کند.»

شرکت نانواکسپلور مواد اولیه برای شرکت‌های مختلف که در بخش پلاستیک و پلیمر فعالیت دارند، را تولید می‌کند تا با کمک افزودنی‌های گرافنی محصولات جدید و با کیفیت ارائه کند. گرافن‌ نانواکسپلور برای بهبود خواص مختلف مکانیکی و الکتریکی و همچنین گرمایی به محصولات اضافه می‌شود. از این گرافن در پوشش‌ها، رنگ‌ها، دارو، بسته‌بندی، بخش انرژی و حمل‌ونقل استفاده می‌شود. با افزودن ۰٫۰۵ تا ۲ درصد وزنی از گرافن، می‌توان بهبود چشمگیری را در خواص مختلف محصول شاهد بود. نانواکسپلور در تولید ارزان، ساده و با کیفیت گرافن موفق بوده است به‌طوری که در حال حاضر، امکان تولید ۲۵ تن گرافن در سال را دارد. علاوه‌بر این، نانواکسپلور در حال ساخت کارخانه‌ای با ظرفیت ۱۰ هزار تن است که بزرگترین خط تولید گرافن جهان محسوب می‌شود که تا سه سال آینده قابل بهره‌برداری خواهد بود. با افزایش ظرفیت تولید، قیمت گرافن کاهش یافته و به ۵۰ تا ۱۰ دلار در هر کیلوگرم می‌رسد.