توافق‌نامه‌ای برای تسریع ورود نانوجوهرهای رسانا به صنعت

دو شرکت فعال در حوزه نانومواد، با امضاء توافق‌نامه همکاری، به دنبال استفاده از جوهرهای رسانا برای استفاده در صنایع مختلف نظیر الکترونیک هستند.

شرکت ادونسد متریال دولوپمنت (Advanced Material Development) و فرست گرافن (First Graphene) برای توسعه فناوری جوهرهای رسانا توافق‌نامه همکاری امضا کردند.

ادونسد متریال دولوپمنت در حال حاضر چندین رهیافت منحصر به فرد مبتنی بر فناوری‌ نانو را توسعه داده است که از آن جمله می‌توان به RFID پایدار و حسگرهای قابل انعطاف / قابل کشش با استفاده از جوهرهای رسانا اشاره کرد.

براساس تفاهم‌نامه (MoU)، ادونسد متریال دولوپمنت در زمینه طراحی و توسعه نانومواد عملکردی و مونتاژ سلسله مراتبی مواد تخصص خود را به اشتراک گذاشته، در حالی که شرکت فرست گرافن توانایی تولید و عرضه نانوپلاکت‌های گرافن خود را با نام تجاری PureGraph وارد این پروژه می‌کند.

این دو شرکت برای امضای توافق‌نامه اصلی (MSA) و در مورد صدور مجوز‌های مربوطه طی ماه‌های آینده توافق خواهند کرد.

جوهرهای نانوذرات شرکت ادونسد متریال دولوپمنت می‌توانند به‌طور ایمن به لایه‌های مختلف متصل شوند و به آن‌ها امکان کشش و خم شدن را دهند در حالی که مقاومت مکانیکی و الکتریکی را در محیط‌های سخت حفظ می‌کنند.

جان لی، مدیر ارشد اجرایی ادونسد متریال دولوپمنت می‌گوید: «این پیشرفتی مهم برای AMD است و ما خوشحالیم که با فرست گرافن همکاری خواهیم کرد. ادونسد متریال دولوپمنت همچنان به توسعه راه‌حل‌های مختلف ادامه می‌دهد. ما شریک ایده‌آل خود را پیدا کرده‌ایم و من خوشحالم که با تیم‌های آن‌ها در منچستر و استرالیا کار می‌کنیم.»

مایکل بل، مدیرعامل شرکت فرست گرافن، می‌گوید: « ویژگی‌های منحصر به فرد PureGRAPH به شما کمک می‌کند تا نمونه کارهایی از جوهرها و پوشش‌های گرافن با عملکرد بالا ارائه دهید.»

سال گذشته ادونسد متریال دولوپمنت قراردادی با شرکت مارکس‌اند‌اسپنسر امضا کرده است تا از جوهرگرافنی برای ارتقا کیفیت و کارایی RFIDها استفاده کند. ادونسد متریال دولوپمنت در زمینه استفاده از فناوری جوهر رسانای مبتنی بر گرافن برای جایگزینی مواد آلومینیومی و پلاستیکی که در حال حاضر در صنعت رو به رشد RFID استفاده می‌شود، پیشرفت چشمگیری داشته است. این دستاوردها فرصت‌هایی را در این بخش برای کاربردهای مختلف ایجاد می‌کند و می‌توان از گرافن برای تولید محصولات «سبز» و «انعطاف‌پذیر» استفاده کرد.