توسعه دستگاهی برای تشخیص سریع ویروس کرونا

چند شرکت و مرکز تحقیقات کانادایی با همکاری یکدیگر قرار است با ادغام فناوری‌هایی، اقدام به تولید دستگاهی برای شناسایی سریع ویروس کرونا کنند.

شرکت سیکث ویو اینوویشنز (Sixth Wave Innovations Inc) توافق‌نامه‌ای با مرکز محصولات میکرو/نانو فناوری پیشرفته آلبرتا (ACAMP) امضا کرده است. این توافق‌نامه برای ادغام فناوری مبتنی بر فرکانس رادیویی (RF) با فناوری شناسایی ویروس Accelerated Molecularly Imprinted Polymer (“AMIPs ™”) این شرکت، برای ایجاد نمونه‌های اولیه ادوات هوشمند تشخیص ویروس مانند SmartMask proposed است.

سیکث ویو اینوویشنز با هدف تطبیق این فناوری با AMIP، مرکز محصولات میکرو/نانو فناوری پیشرفته آلبرتا را برای تخصص خود در فناوری RF درگیر می‌کند. این توافق‌نامه امکان ادغام برچسب‌های ارزان قیمت شناسایی فرکانس رادیویی تجاری (RFID) را در خط تولید AMIP فراهم می‌کند، با این کار انتقال بی‌سیم داده‌ها و نتایج به یک تلفن هوشمند، تلفن همراه یا RFID خوان امکان‌پذیر می‌شود. این ویژگی اصلی SmartMask proposed است که امکان جمع‌آوری بی‌درنگ داده‌های آزمایش از هر جمعیتی را هنگام شروع شیوع ویروس فراهم می‌کند. مرکز محصولات میکرو/نانو فناوری پیشرفته آلبرتا یک مرکز توسعه محصول با فناوری پیشرفته و منحصر به در مقیاس‌گذاری ایده‌های نوآورانه از اثبات مفهوم تا محصولات تولید شده با دسترسی به مهندسان چند رشته‌ای، کارشناسان فناوری، تجهیزات تخصصی منحصر به فرد و ذکاوت در صنعت است.

مرکز محصولات میکرو/نانو فناوری پیشرفته آلبرتا بیش از ۱۴۰۰۰ فوت مربع فضای آزمایشگاه دارد و بیش از ۱۵ میلیون دلار تجهیزات ویژه برای تولید محصول در خود جای داده است. مرکز محصولات میکرو/نانو فناوری پیشرفته آلبرتا با دسترسی بی‌نظیر به تخصص مهندسی در سطح جهانی و طراحی، تجزیه و تحلیل، آزمایش و تولید پیشرفته، می‌تواند پشتیبانی را در هر مرحله از توسعه ارائه دهد.

پلتفرم AMIPs یک پلتفرم تشخیص پیشرفته است که از پلیمرهای مصنوعی برای شناسایی سریع ویروس‌هایی مانند ویروس SARS-CoV-2، استفاده می‌کند. یکپارچه‌سازی فناوری RFID به شما امکان می‌دهد دستگاه‌های تشخیصی با یک تلفن هوشمند یا یک دستگاه خوانش RFID جفت شوند تا تجزیه و تحلیل نتایج، ثبت سوابق و گزارش‌دهی ساده شود.

AMIPs مبتنی بر سیستم‌های پلیمری ثبت شده و پتنت شده شرکت سیکث ویو اینوویشنز است که ویروس‌ها را با استفاده از مواد مصنوعی به جای آنتی‌بادی‌های زیستی شناسایی می‌کند. افزودن مرکز محصولات میکرو/نانو فناوری پیشرفته آلبرتا به شبکه فعلی شرکای توسعه‌ای شرکت سیکث ویو اینوویشنز از جمله دانشگاه آلبرتا و موسسه ویروس‌شناسی لا کی شینگ، به این پروژه امکان دسترسی بیشتر به امکانات و تجهیزات آزمایشگاهی پیشرفته را می‌دهد تا نمونه‌برداری از AMIPS ™ را در سیستم‌های تخصصی یکپارچه تسهیل کند.

مرکز محصولات میکرو/نانو فناوری پیشرفته آلبرتا در ایالت آلبرتا و در نزدیکی دانشگاه آلبرتا واقع شده‌ است و متخصص در کمک به شرکت‌ها برای گرفتن نمونه‌های اولیه از اثبات مفهوم و تبدیل آن به تولید در مقیاس کامل است. مهارت مرکز محصولات میکرو/نانو فناوری پیشرفته آلبرتا در الکترونیک و فناوری‌های مبتنی بر RF مستقیم با ویژگی‌های اصلی شرکت سیکث ویو اینوویشنز ارتباط دارد.