سرمایه‌گذاری ژاپنی‌ها روی یک استارت‌آپ نانویی سنگاپوری

سوجیتس با توجه به پتانسیل‌هایی که استارت‌آپ سنگاپوری تودی‌متریالز در حوزه نانومواد کربنی دارد، در این شرکت نوپا سرمایه‌گذاری کرده است.

شرکت ژاپنی سوجیتس ( Sojitz Corp) بخشی از سهام شرکت تودی‌متریالز (۲D Materials Pte) را به‌دست آورده است. سوجیتس به‌دنبال بهره‌برداری از فناوری این شرکت نوپای سنگاپوری برای تجاری‌سازی مواد نانوکربن گرافنی است.

مبلغ سرمایه‌گذاری و سایر جزئیات در مورد معامله‌ای که اولین ورود سوجیتس در زمینه تولید مواد جدید نسل بعدی است، فاش نشده‌ است. تودی‌متریالز از آزمایشگاه دانشگاه ملی سنگاپور منشعب شده‌ است.

گرافن صفحه‌ای مش مانند از اتم‌های کربن شش ضلعی با ساختار لانه زنبوری است که شبیه کندوی عسل است.

به گفته سوجیتس، این عنصر توجه جهانی را به‌عنوان «نانومواد نهایی» برای ویژگی‌های متنوعی که دارد مانند ساختار اتمی نازک، سبک، انعطاف‌پذیر، شفاف و مستحکم نظیر الماس به خود جلب کرده است.

سوجیتس پیش‌بینی می‌کند مشارکت سرمایه‌ای برای غلبه بر چالش‌های استفاده عملی از این ماده بسیار رسانا با عملکرد مکانیکی قوی، که ساخت آن نیز بسیار پرهزینه و دشوار است، کمک خواهد کرد.

شرکت تودی‌متریالز، که به آن‌ها ۲DM نیز گفته می‌شود، در سال ۲۰۱۵ از مرکز مواد پیشرفته ۲‌بعدی دانشگاه ملی سنگاپور، یکی از پیشرفته‌ترین نهادهای تحقیقاتی گرافن در جهان، منشعب شد.

تودی‌متریالز با استفاده از حلال‌های سازگار با محیط‌زیست، قادر به تولید گرافن با کیفیت بالا است که می‌تواند با قیمت پایین‌تری نسبت به محصولات رقبای صنعتی خود به فروش برسد.

یک مقام سوجیتس گفت: «سطح بالای فناوری تودی‌متریالز منجر به تصمیم سوجیتس برای سرمایه‌گذاری در آن شده‌ است.»

این شرکت مستقر در توکیو امیدوار است که شبکه جهانی متشکل از ۵،۰۰۰ مشتری در بخش شیمی به پیشرفت برای تجاری‌سازی محصولات گرافنی شرکت تودی‌متریالز کمک کند.

شرکت تودی‌متریالز گفته است که با شرکت‌های CSN Inova Ventures، صندوق سرمایه‌گذاری یک شرکت فولاد برزیلی به نام Companhia Siderurgica Nacional، توافق‌نامه سرمایه‌گذاری امضا کرده است.