توسعه بازار نانو با کمک غول فولادسازی برزیل

سروش نظرپور مدیر شرکت کانادایی نانواکسپلور از انعقاد قراردادی با شرکت گرادو گرافن خبر داد، شرکتی که توسط غول تولیدکننده فولاد برزیل یعنی گرادو تاسیس شده تا وارد حوزه کسب و کار گرافن شود. شرکت نانواکسپلور با انعقاد این قرارداد، دامنه کسب و کار خود را توسعه می‌دهد.

شرکت کانادایی نانواکسپلور (NanoXplore) با انعقاد توافق‌نامه‌ای چندساله با شرکت گرادو گرافن (Gerdau Graphene LTDA) موقعیت خود را به‌عنوان تولید و و توزیع‌کننده گرافن تقویت می‌کند.

گرادو گرافن یک شرکت تابعه متعلق به شرکت گرادو، بزرگترین تولیدکننده فولاد برزیل و یکی از بزرگترین تولیدکنندگان فولاد در جهان است. گرادو گرافن برای توسعه و بازاریابی محصولات مبتنی بر گرافن توسط این غول فولادسازی برزیل تاسیس شده‌ است.

شرکت گرادو یکی از علاقه‌مندان به حوزه گرافن است، این شرکت چهار سال پیش تحقیق در مورد گرافن را آغاز کرد و در ادامه با مرکز نوآوری مهندسی گرافن دانشگاه منچستر همکاری‌هایی را آغاز کرد تا تحقیقات بیشتری انجام دهد. گرادو گرافن از روابط مشتریان و تامین‌کنندگان شرکت مادر (یعنی گرادو) بهره‌مند می‌شود و این مزیت به گرادو گرافن امکان می‌دهد تا از این همکاری‌ها برای ایجاد فرصت‌های کسب و کار جدید در بخش گرافنی از طریق کانال‌های فروش، خرید و برنامه‌های فنی موجود استفاده کند.

سروش نظرپور، از مدیران شرکت کانادایی نانو اکسپلور می‌گوید: «این توافق‌نامه اخیر نشان‌دهنده گامی مهم و رو به جلو دیگری در گسترش کاربردهای گرافن در مقیاس صنعتی است و مشتریان را در بازارهای مختلف به ویژه بازارهای بتن و ساخت و ساز هدف قرار می‌دهد. من معتقدم که این توافق‌نامه به تقویت موقعیت رهبری ما در بازار گرافن کمک خواهد کرد و این پتانسیل را دارد که تقاضای گرافن را بیشتر از آنچه نانواکسپلور در حال حاضر تولید می‌کند، ایجاد کند.»

الکساندر کورئا، مدیر کل واحد تجاری گرادو گرافن، اظهار داشت: «روابط راهبردی گرادو گرافن با نانواکسپلور موجب می‌شود که گرافن با کیفیت در مقیاس صنعتی در اختیار مشتریان ما قرار گیرد. ما قادر خواهیم بود به ماده‌ای دسترسی پیدا کنیم که قبلاً در چندین بازار به‌خصوص کامپوزیت‌ها و ترموپلاستیک آزمایش و به کار گرفته شده‌ است و می‌توانیم از آن برای حجم بالای تجاری استفاده کنیم.»

گرادو بزرگترین تولیدکننده فولاد برزیل با ۱۲۰ سال قدمت، یکی از تولیدکنندگان پیشرو در تولید فولاد بلند در قاره آمریکا و فولاد ویژه در جهان است. این شرکت، در ۱۰ کشور حضور دارد و بیش از ۳۰،۰۰۰ کارمند مستقیم و غیرمستقیم در فعالیت‌های خود دارد. گرادو بزرگترین شرکت بازیافت در آمریکای لاتین است و از قراضه به‌عنوان ورودی مهم استفاده می‌کند؛ ۷۳ درصد از فولاد تولیدشده توسط این شرکت از آهن قراضه است. این شرکت هر سال، ۱۱ میلیون تن قراضه را به انواع محصولات فولادی تبدیل می‌کند.

گرادو گرافن شرکتی است که توسط گرادو راه‌اندازی شد. در سال ۲۰۲۱، گرادو گرافن شروع به تمرکز بر تولید، توسعه و فروش محصولات مبتنی بر کاربردهای گرافن در برزیل و آمریکا کرد تا براساس خصوصیات مکانیکی ارائه شده توسط نانومواد، ارزش بیشتری برای محصولات و مشتریان خود ایجاد کند.