خیز شرکت نانویی برای گرفتن خسارت از سامسونگ برای نقض پتنت

شرکت نانوکو از برنامه‌های خود برای افزایش شانس برنده شدن در دادگاه علیه شرکت سامسونگ خبر داد. سال گذشته شرکت نانوکو از سامسونگ برای نقض مالکیت فکری خود شکایت کرد. در دادخواست شرکت نانوکو ادعا شده که سامسونگ ۵ حق ثبت اختراع این شرکت را نقض کرده است که این پتنت‌ها مربوط به توانایی رزین و سنتز نقاط کوانتومی می‌شود.

شرکت نانوکو (Nanoco Group)، رهبر جهانی در ساخت و تولید نقاط کوانتومی عاری از کادمیوم و سایر نانومواد، از بروزرسانی دادخواست خود علیه سامسونگ به دلیل ادعای نقض عمدی قوانین بر علیه این شرکت خبر داده است.

در ۱۷ فوریه ۲۰۲۰، شرکت نانوکو اعلام کرد که یک دادخواست نقض حق ثبت اختراع علیه نهادهای مختلف سامسونگ در دادگاه منطقه‌ای در تگزاس آمریکا تشکیل داده است. همان‌طور که قبلاً گزارش شده بود، هیئت دادرسی و تجدید نظر در زمینه ثبت اختراع تصمیم خود را مبنی بر ایجاد بررسی‌های بین بخشی «IPR‌ها» از پنج اختراع ثبت شده در این پرونده اعلام کرد. IPR‌ها بخشی استاندارد از دعاوی IP بوده و اعتبار پتنت را بررسی می‌کنند. PTAB طبق یک بازه زمانی تنظیم شده کار می‌کند و بنابراین تصمیم‌گیری در مورد IPR‌ها انتظار می‌رود حداکثر تا مه ۲۰۲۲ به طول بی‌انجامد.

اکنون نانوکو از قاضی منطقه شرقی تگزاس درخواست کرده است تا دادگاه را تا زمان اعلام تصمیم IPR به تأخیر بیندازد. این کار مزایایی برای Nanoco و موقعیت این شرکت به‌دنبال دارد:

IPR‌ها اکثر موضوعات مربوط به اعتبار ثبت اختراع را حل و فصل می‌کنند؛ بنابراین لازم نیست که این موارد در دادگاه رسیدگی شوند که به Nanoco اجازه می‌دهد تا روی موارد نقض حقوق و خسارت تمرکز کند.

ادعاهای نانوکو در این دادخواست بیشتر از آن است که در یک دادگاه قابل استدلال باشد. با رفتن به دادگاه پس از IPR‌ها، نانوکو می‌تواند ادعاهایی را که قبلاً توسط PTAB معتبر تشخیص داده شده را به دادگاه بکشد.

با گذشت زمان، واحدهای متخلف بیشتری از محصولات سامسونگ به فروش می‌رسند و بدین ترتیب خسارات تاریخی اساسی ناشی از رای صادره دادرسی افزایش می‌یابد.

پیش‌بینی می‌شود با مشخص شدن نتیجه IPR‌ها ، دادرسی برای اواخر سال ۲۰۲۲ دوباره برنامه‌ریزی شود. دادرسی‌های حقوقی و دادرسی هر دو مورد قابل اعتراض برای هر دو طرف هستند.

برایان تنر، مدیر ارشد اجرایی شرکت نانوکو می‌گوید: «ما در حال دستیابی به پیشرفت‌های چشمگیر در مورد مواد حسگری خود هستیم ما همچنین به توسعه روابط راهبردی جدید ادامه می‌دهیم. با هزینه پایین که از جمله مزیت‌های فناوری ما است، درآمد ما در حال افزایش است. نتیجه دادگاه پس از مشخص شدن نتیجه IPR‌ها، شانس نانوکو برای برنده شدن در دادخواست را به حداکثر می‌رساند. تیم نانوکو قادر خواهد بود ادعاهایی را که قبلاً معتبر نشان داده شده‌ است، به‌عنوان اهرم فشار در این دادگاه استفاده کند. فروش تلویزیون‌های بیشتر توسط سامسونگ همچنین می‌تواند مقدار خسارت را افزایش دهد که این امر درصورت اثبات تخلف عمدی چند برابر خواهد بود.»

نانوکو یک شرکت بریتانیایی بوده که ادعا می‌کند سامسونگ به‌صورت عمدی حق ثبت اختراعات این شرکت را نقض کرده است و باید برای این نقض حق ثبت اختراع، جریمه پرداخت کند.