هند از فناوری‌ نانو برای تولید تجهیزات دفاعی استفاده می‌کند

شرکت داروین پلتفورم با همکاری دانشگاه ووکسن در حیدرآباد اقدام به توسعه محصولات مبتنی بر فناوری‌ نانو کرده است، تجهیزاتی که کاربردهای دفاعی دارند.

شرکت داروین پلتفورم گروپ (Darwin Platform Group) تجهیزات دفاعی را براساس فناوری‌ نانو مولکولی تولید می‌کند.

شرکت داروین پلتفورم و دانشگاه ووکسن مستقر در حیدرآباد تجهیزات دفاعی مبتنی بر فناوری مولکولی نانو را برای استفاده توسط پرسنل نیروهای مسلح توسعه دادند.

این شرکت به تازگی اعلام کرده که در زمینه توسعه ادوات دفاعی با کمک فناوری‌ نانو به دستاوردهایی رسیده است.

این شرکت نمونه‌های اولیه تجهیزات دفاعی طراحی شده و بومی را که مبتنی بر فناوری مولکولی نانو (MNT) است، به نمایش گذاشته است.

در این پروژه بلند پروازانه، DPGC برای طراحی و توسعه این نمونه‌های اولیه با آزمایشگاه رباتیک در دانشگاه واکسن، حیدرآباد همکاری کرد.

در این پروژه، این شرکت قصد دارد سه نوع تجهیزات مبتنی بر فناوری مولکولی نانو از جمله ژاکت‌های سربازان را تهیه کند.

راجا روی چودوری مدیرعامل داروین پلتفورم گفت: «این پیشرفت‌های علمی و دفاعی بخشی از هدف DPGC برای پیشگامی «ساخت در هند» دولت است. تحقیقات در MNT توسط دانشمندان و محققان هندی انجام می‌شود. ما در این پیشگامی قصد داریم تجهیزات جدیدی را در اختیار سربازان خود قرار دهیم تا آن‌ها بتوانند بدون آنکه ایمنی خود را به خطر بیندازند از مرزهای ما دفاع کنند.»

فناوری مولکولی نانو یک پیشرفت علمی است که امکان ساخت ادوات کوچکتر، کاربردی‌تر، سبک‌تر و ارزان‌تر را فراهم می‌کند. این نوع فناوری می‌تواند کاربردهای دفاعی عمده‌ای داشته باشد.

راجا روی چودوری می‌گوید: «برای توسعه سیستم‌های پیشرفته تحلیلی، ما با آزمایشگاه رباتیک در دانشگاه ووکسن، حیدرآباد همکاری کرده‌ایم. این سیستم‌ها با استفاده از هوش مصنوعی (AI) و نرم‌افزارهای RPA برای استفاده تجاری ایجاد می‌شوند. دانشگاه ووکسن همچنین به تحقیق و توسعه نمونه‌های اولیه‌ای که توسط DPGC طراحی شده‌اند، کمک می‌کند.»