توسعه نسل جدید باتری‌های کارآمد با کمک نانولوله‌های کربنی

شرکت جانسون متی و شرکت توماس سوان و مرکز CPI با همکاری یکدیگر در صدد استفاده از فناوری‌ نانو به‌منظور توسعه باتری‌های جدید هستند. آن‌ها به دنبال استفاده از نانومواد کربنی نظیر نانولوله‌های کربنی برای تولید باتری‌های کارامدتر هستند.

شرکت جانسون متی (JM)، رهبر جهانی در فناوری‌های پایدار، با CPI، یک مرکز نوآوری در فناوری مستقل و شرکت توماس سوان (Thomas Swan)، یکی از پیشروترین تولید کنندگان مواد شیمیایی در بریتانیا، همکاری مشترکی را آغاز کرده است تا چگونگی بهینه‌سازی فناوری باتری را بررسی کنند. پروژه ICE-Batt از بودجه Faraday Battery Challenge، با مدیریت آژانس نوآوری انگلستان حمایت مالی می‌شود، تا چگونگی استفاده از نانولوله‌های کربنی (CNTs) و نانوپلاکت‌های گرافن (GNP) را برای بهبود عملکرد باتری بررسی کند. در نهایت این فناوری می‌تواند منجر به بهبود دانسیته انرژی، چگالی توان و عملکرد دمای پایین لیتیوم یون، فراتر از فناوری‌های یون لیتیوم فعلی شود.

ICE-Batt فناوری نوآورانه GNP توماس سوان و تخصص فرمولاسیون CPI را برای کشف چگونگی کمک به تحقق پتانسیل کامل مواد باتری با عملکرد بالا جانسون متی، ترکیب خواهد کرد.

بازار باتری با ظهور فناوری لیتیوم یون در سال ۱۹۹۱ انقلابی ایجاد کرد. با این حال، امروزه تامین انرژی خودروهای الکتریکی که ناشی از نیاز ما به بهبود کیفیت هوای جهان است، نیاز به نوآوری مداوم دارد تا انتظارات را در این حوزه برآورده سازد. هدف پروژه ICE-Batt، غلبه بر محدودیت‌های باتری‌های لیتیوم یون‌، از جمله دانسیته انرژی، چگالی قدرت و عملکرد دمای پایین از طریق استفاده از کربن‌های نوآورانه است. ICE-Batt این ساختارهای جدید کربنی را که در مقیاس صنعتی توسط شرکت توماس سوان تولید شده، اصلاح می‌کند و نشان می‌دهد که چگونه می‌توان آن‌ها را به‌منظور بهبود عملکرد کلی باتری‌های لیتیوم یون و نسل بعدی باتری‌ها مانند کاتد پیشرفته غنی از نیکل استفاده کند.

با استفاده از قابلیت‌های توان بالای CPI، راهی سریع به سمت فناوری‌های بهتر، ایمن و پایدارتر در تولید کاتد باتری به‌دست می‌آید. این امر با پرهیز از حلال‌های معمول که سمی هستند، انجام می‌شود، که باعث بهبود پایداری و پتانسیل پذیرش گسترده باتری‌ها می‌شود.

تنظیم دقیق فرمول‌های کاتدی موجود و ورود مواد نانوکربنی پیشرفته به آن‌ها ممکن است باعث طول عمر بیشتر باتری‌های یون لیتیوم شود که مزایای اقتصادی گسترده‌ای برای جامعه خواهد داشت. به این ترتیب پروژه ICE-Batt به زمینه‌سازی برای نسل بعدی فناوری باتری پایدار با عملکرد بالا کمک خواهد کرد.

مسئله گرم شدن کره زمین به‌گونه‌ای است که نیاز به استفاده گسترده از وسایل نقلیه الکتریکی است، اما اگر فناوری باتری مناسب و مقرون به صرفه‌ای نداشته باشیم، هرگز به این هدف نخواهیم رسید. پروژه ICE-Batt با بهبود عملکرد باتری لیتیوم یون در حالی که به ایجاد نسل بعدی فناوری باتری پایدارتر، مقرون به صرفه و کارآمد کمک می‌کند، به رسیدن به این هدف کمک شایانی می‌کند.