کسب بالاترین ضریب اثربخشی توسط نشریه JNSC در بین نشریات ایرانی

نشریه Journal of Nanostructure in Chemistry (وابسته به دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرقدس) که تحت حمایت ستاد نانو نیز است، موفق شد بالاترین ضریب اثربخشی (Impact Factor) را در بین نشریات ایرانی برای دومین سال پیاپی با IF=6.391 کسب نماید.

براساس گزارش استنادی نشریات (Journal Citation Reports) که در ۳۰ ژوئن ۲۰۲۰ توسط پایگاه اطلاعاتی علمی WOS منتشر شد، ۴۰ نشریه از ایران دارای ضریب اثربخشی هستند که نشریه JNSC موفق به کسب بالاترین ضریب اثربخشی در بین مجلات ایرانی شده است.

دکتر امید مرادی، مدیر مسئول مجله JNSC  می‌گوید: «این مجله از سال ۲۰۱۰ شروع به فعالیت نموده و از سال ۲۰۱۲ توسط ناشر بین‌المللی Springer به صورت فصلنامه منتشر شده است. محققان مطرحی از ایران، آمریکا، ایتالیا، چین، استرالیا، فنلاند، اسپانیا، هند، برزیل، مکزیک و کره جنوبی عضو هیئت تحریریه مجله هستند.»

دکتر مرادی انتخاب هیئت تحریریه با توانمندی بالا را یکی از دلایل موفق این نشریه دانست و گفت: «ما با اعضای توانمندی در داخل و خارج از کشور تعامل داریم که این موضوع رو بهبود کیفیت این مجله تاثیر گذاشته به‌طوری که در حال حاضر افرادی با اچ‌ایندکس بالا مقاله برای انتشار به مجله JNSC ارسال می‌کنند. همچنین داوران را براساس رزومه و توانمندی انتخاب می‌کنیم و همین موضوع نیز روی ارتقاء کیفیت مقالات پذیرش شده تاثیرگذار بوده است.»

پس از نشریه JNSC، نشریه International Journal of Health Policy and Management وابسته به دانشگاه علوم پزشکی کرمان با ضریب اثربخشی ۵٫۰۰۷، نشریه BioImpacts وابسته به دانشگاه علوم پزشکی تبریز با ضریب اثربخشی ۳٫۸۳۱ و نشریه DARU Journal of Pharmaceutical Sciences وابسته به دانشگاه علوم پزشکی تهران با ضریب اثربخشی ۳٫۱۱۷ به ترتیب رتبه های دوم تا چهارم را دارا هستند.

در لیست JCR 2020، ۱۰۷ مجله در حوزه موضوعی Nanoscience & Nanotechnology وجود دارد که مجله JNSC براساس معیار ضریب اثربخشی موفق به کسب جایگاه ۳۸ ام شده و در چارک Q2 قرار دارد.

حوزه موضوعی رتبه در حوزه موضوعی چارک در حوزه موضوعی
Chemistry, Multidisciplinary ۴۳ از ۱۷۹ Q1
Materials Science, Multidisciplinary ۸۱ از ۳۳۵ Q1
Nanoscience and Nanotechnology ۳۸ از ۱۰۷ Q2

اطلاعات بیشتر درباره مجله Journal of Nanostructure in Chemistry، به همراه فهرست مقالات منتشر شده در آن در پایگاه اینترنتی مجله در دسترس قرار دارد.

شایان ذکر است، براساس آیین‌نامه حمایت تشویقی ستاد فناوری نانو، به نویسندگان مقالات فناوری نانوی چاپ شده در مجله JNSC در صورت تایید در کمیته علمی ستاد نانو، مبلغ ۱۰،۰۰۰،۰۰۰ ریال حمایت تشویقی تعلق می‌گیرد.