توافق‌نامه‌ای برای توزیع دو فناوری در حوزه تولید نانوذرات و لوازم مصرفی

شرکت نیکالیت با انعقاد قراردادی با شرکت کالیبر ساینتیفیک قصد دارد دستگاه لایه‌نشانی نانوذرات و بستر نانوذرات طلا SERS خود را به بازار جهانی عرضه کند.

شرکت نیکالیت (Nikalyte) متخصص در لایه‌نشانی نانوذرات، اعلام کرد که توافق‌نامه همکاری با شرکت کالیبر ساینتیفیک (Caliber Scientific) امضا کرده است. کالیبر ساینتیفیک بیش از ۴۰ سال پیش با عنوان Stone Caliber تاسیس شد، این شرکت اکنون طیف متنوعی از شرکت‌های حوزه زیستی را در ۱۰۰ کشور تحت مدیریت خود دارد.

شرکت‌های کالیبر معرف‌ها، ابزارها و سایر مواد مصرفی را به گروه‌های تحقیقات آزمایشگاهی و زیست دارویی عرضه می کنند. در این توافق نامه کالیبر ساینتیفیک سیستم نانو ذره‌ای رومیزی موسوم به Nikalyte NL50 و یک بستر Nikalyte SERS را از طریق شبکه جهانی کالیبر ساینتیفیک به متقاضیان این فناوری در سراسر جهان ارائه می‌دهد.

تیم نیکالیت بیش از ۲۰ سال تجربه در فناوری لایه‌نشانی نانوذرات دارد. در سال ۲۰۲۰ آن‌ها سیستم لایه‌نشانی نانوذره‌ای رومیزی NL50 را راه‌اندازی کردند که با فشار یک دکمه نانوذرات بسیار خالص تولید می‌کند. NL50 که دستگاهی بسیار کاربر محور است، یکی از بهترین ابزارهای حوزه فناوری‌نانو برای محققان علوم زیستی است که در حال توسعه دامنه کاربرد برای استفاده در بخش‌هایی نظیر زیست‌حسگری، تصویربرداری زیستی، تحویل دارو و روش‌های جریان جانبی است. از زمان راه‌اندازی NL50 علاقه‌مندی آزمایشگاه‌های فناوری‌نانو در سراسر جهان به این فناوری جلب شده‌ است.

بستر نانوذرات طلا SERS که اخیراً به بازار عرضه شده‌است، یک محصول هیجان‌انگیز است که به سبد محصولات نیکالیت اضافه شده‌ است. بسترهای SERS شرکت نیکالیت با استفاده از نانوذرات طلای فوق‌العاده خالص، با حساسیت بالا، ویژگی لازم برای طیف‌سنجی رامان ارائه می‌دهد. این بسترها تا ۱۰۰۰ برابر شدت سیگنال رامان را برای تشخیص طیف وسیعی از آنالیزها افزایش می‌دهد و برای استفاده در آزمایشگاه یا کارهای میدانی مناسب هستند. کاربردهای رایج SERS شامل تشخیص مواد مخدر، ایمنی مواد غذایی، حسگرهای زیستی و دارویی است.

دکتر ویکی برادلی، مدیر فروش و بازاریابی نیکالیت، می‌گوید: «ما بسیار خوشحالیم که به‌دلیل موقعیت منحصر به فرد به‌عنوان ارائه‌دهنده جهانی پیشرو در محصولات و خدمات علوم زیستی، با کالیبر ساینتیفیک کار می‌کنیم.»