آغاز ثبت‌نام رقابت کارآفرینی «مک‌تپ کاپ ۲»

ثبت‌نام دومین رقابت کارآفرینی مک‌تپ کاپ آغاز شد. این رویداد به‌صورت حضوری و آنلاین و از تاریخ ۴ مرداد لغایت ۱۱ شهریور برگزار خواهد شد.

مدرسه کارآفرینی توسعه پایا (مک‌تپ) با مشارکت و حمایت شرکت صبا شیمی آریا، دانشکده مهندسی پلیمر و رنگ دانشگاه صنعتی امیرکبیر، واحد صنعت ستاد توسعه فناوری نانو و شبکه تبادل فناوری، دومین دوره رویداد مک‌تپ کاپ را برگزار می‌کند. مک‌تپ بازوی نوآوری و توسعه کسب‌وکار شرکت دانش‌بنیان پایا بسپار آریا (با نام تجاری ویسپار) است. مک‌تپ پس از برگزاری موفق رقابت کارآفرینی «مک‌تپ کاپ» در زمستان ۹۹، اکنون با حمایت شرکت «صبا شیمی آریا» دومین رقابت کارآفرینی خود با عنوان «مک‌تپ کاپ ۲» را در تمامی زمینه‌های کسب‌وکار با اولویت طرح‌های حوزه پلیمر، رنگ و رزین، برگزار می‌کند. طرح‌هایی که در حوزه‌های دارای اولویت تعریف شده باشند امتیاز ویژه‌ای در داوری کسب می‌کنند، اما با توجه به اهمیت سایر شاخص‌های داوری، امکان برنده شدن سایر طرح‌ها نیز وجود دارد.این رویداد با توجه به شرایط ویژه ناشی از همه‌گیری ویروس کرونا، همزمان به صورت حضوری و آنلاین برگزار می‌شود.با توجه به ظرفیت موجود، در هر روز از رویداد، تعداد مشخصی از شرکت‌کنندگان با هماهنگی دبیر رویداد در محل دفتر شرکت صبا شیمی آریا حاضر شده و سایر عزیزان به صورت آنلاین قادر به پیگیری رویداد هستند. در روز داوری نیز، تیم‌هایی که به مرحله داوری راه یافته‌اند به صورت حضوری و سایر عزیزان به صورت آنلاین حضور خواهند داشت.در ابتدای این رویداد برای شرکت‌کنندگان فرصتی در نظر گرفته شده تا بتوانند با معرفی سوابق و علایق خود و شرکت در رویداد تیم‌سازی، با یکدیگر بیشتر آشنا شده و به تشکیل یا تکمیل تیم‌های خود بپردازند. تا پایان روز ۱۵ مرداد، فرصت تشکیل تیم و اعلام آن به دبیر رویداد وجود دارد.

در صورت عدم تیم شدن، فرد از مسابقه حذف می‌شود اما می‌تواند در کارگاه‌ها شرکت کند.در نخستین روز رویداد، فایلی در اختیار شرکت‌کنندگان قرار می‌گیرد که در واقع فرمت ارائه در روز داوری است. در طول رویداد همزمان با برگزاری کارگاه‌های آموزشی، تیم‌ها فرصت دارند تا طرح مدنظر خود را مطابق فرمت ارائه تکمیل نمایند. هر تیم ممکن است پیش از ثبت‌نام در این رویداد، روی طرح موردنظر کار کرده باشد و یا اینکه صرفاً برای حضور در مسابقه، به یک ایده رسیده و روی آن کار کند. شرکت‌کنندگان تا ششم شهریورماه فرصت خواهند داشت که طرح خود را برای بخش رقابت رویداد ارسال نمایند.جوایز رقابت:

تیم اول: ۱۲ میلیون تومان
تیم دوم: ۱۰ میلیون تومان
تیم سوم: ۸ میلیون تومان

علاوه بر جوایز نقدی، امکان حضور در دوره شتابدهی (تأمین فضای استقرار، دریافت مشاوره از خبرگان صنعت و تأمین سرمایه بذری) و همچنین امکان استخدام در شرکت صبا شیمی آریا برای تمامی شرکت‌کننده‌های رویداد (پس از ارزیابی) وجود دارد.

*ثبت‌نام در رویداد برای تمامی اعضای یک تیم ضروری است.

*امکان شرکت در هریک از کارگاه‌ها به‌طور مجزا و بدون شرکت در رقابت کارآفرینی نیز وجود دارد.