خرید یک شرکت برای تنوع بخشیدن به سبد محصولات

شرکت رایت با خرید فورپیکو لیتو از فناوری و توانمندی این شرکت برای تثبیت جایگاه خود در بازار استفاده خواهد کرد.

شرکت رایت (Raith)، تولیدکننده پیشرو در فناوری ابزار دقیق نانوساخت، در حال گسترش محصولات خود است. این شرکت با افزودن سیستم‌های لیتوگرافی لیزری مستقیم نوشت ساخته شده توسط فورپیکو لیتو (۴PICO Litho)، گام دیگری در مسیر تنوع بخشیدن به سبد محصولات خود برداشته است.

فورپیکو لیتو یک شرکت نوآور و سودآور بوده که در نزدیکی آیندهوون هلند واقع شده‌ است که محصولات PicoMaster  و MicroMaster را به بازارهای لیتوگرافی و هولوگرافی با وضوح بالا ارائه می‌دهد. در آینده، محصولات این شرکت با همکاری شرکت رایت در دسترس خواهد بود. علاوه‌بر این، با ترکیب دو فناوری بین پرتو الکترون (EBL) و لیتوگرافی پرتوی لیزر (LBL) انتظار می‌رود مزیت‌های کلیدی در محصولات این شرکت ایجاد شود.

رالف جدی مدیرعامل گروه رایت می‌گوید: «با خرید شرکت فورپیکو و ادغام فناوری‌های این شرکت در محصولات رایت، اکنون ما قادر خواهیم بود تا مکملی برای لیتوگرافی پرتوی الکترون و نانوساختارهای پرتوی یونی متمرکز ارائه دهیم. علاوه‌بر این، این کار باعث رشد مداوم سودآور رایت در سراسر جهان خواهد شد.»

وی می‌افزاید: «مشتریانی که از هر دو فناوری استفاده می‌کنند؛ از لیتوگرافی مستقیم نوشتن در رزولوشن زیر میکرومتر و مزایای توان لیتوگرافی نوری بهره‌مند خواهند شد.»

جاکو هوتر می‌گوید: «فورپیکو لیتو کسب و کار LBL خود را در سال ۲۰۱۴ با تمرکز بر مهندسی و نوآوری آغاز کرد و طی سال‌های اخیر رشد مداوم و سودآوری داشته است. ما بسیار خرسندیم که تخصص دیرینه خود را در فناوری لیزر با رهبری رایت در بازارهای نانوساخت ادغام کنیم. با تلفیق نقاط قوت و شایستگی‌های رایت در زمینه فروش، بازاریابی، تولید و خدمات، PicoMaster را به‌عنوان گزینه برتر برای مشتریانی که به تجهیزات جدید نانوساخت نیاز دارند، پیشنهاد خواهیم کرد.»