استفاده تجاری از الکترودهای نانویی برای درمان دردهای مزمن

شرکت مرک (Merck) و اینبرین نروالکترونیک (Inbrain Neuroelectronics) برای توسعه نسل بعدی درمان‌های زیست‌الکترونیک همکاری می‌کنند.

مرکز نوآوری مرک با هدف ایجاد محرک‌های عصبی هوشمند برای درمان هدفمند بیماری‌های مزمن راه‌اندازی شده‌ است. همکاری با اینبرین نروالکترونیک در زمینه نوآوری زیست‌الکترونیک شرکت مرک بر افزایش انتخاب‌گری و کارایی توان دستگاه به‌منظور فعال‌سازی تحریک عصبی شدید با استفاده از الکترودهای گرافن متمرکز است. این توافق‌نامه توسعه مشترک گام امیدوارکننده‌ای برای نسل بعدی درمان‌های زیست‌الکترونیک بسیار انتخابی و کارآمد است.

مرک، که یک شرکت برجسته علم و فناوری است، دومین توافق‌نامه همکاری در زمینه نوآوری بیوالکترونیک خود را با Innervia Bioelectronics، یک شرکت نوپا و شرکت اینبرین الکترونیکس اسپانیا امضا کرده است. هدف از این همکاری، توسعه هم‌زمان نسل بعدی درمان‌های عصبی واگ با استفاده از راهبرد زیست‌الکترونیک مبتنی بر گرافن است.

لورا ماتز، مدیر ارشد علوم و فناوری مرک می‌گوید: «هدف ما تسریع در زمینه‌های نوظهور زیست‌الکترونیک است. توافق با Innervia Bioelectronics به مرک دسترسی به یک فناوری منحصر به فرد را می‌دهد که بهره‌وری انرژی را در محرک‌های عصبی افزایش می‌دهد؛ بنابراین می‌تواند به یک روش برای درمان دیجیتالی شخصی بیماران مبتلا به بیماری‌های شدید و مزمن مانند اختلالات التهابی تبدیل شود.»

هر دو شریک طی چند سال آینده همکاری نزدیکی خواهند داشت تا این فناوری را که قدرت تغییر پارادایم در درمان بیماری‌هایی با نیازهای پزشکی ببرآورده نشده دارد را تجاری‌سازی کنند. مرک با امکانات تحقیقاتی زیست‌الکترونیک خود از تجهیزات کافی برخوردار است و می‌تواند با استفاده از دانش و توانمندی‌های خود، تجهیزات جدیدی را در آینده‌ای نزدیک به بیماران ارائه دهد. Innervia تخصص فنی خود را در زمینه توسعه رابط‌های گرافن، تولید دستگاه و پردازش سیگنال را برای کاربردهای بالینی به کار خواهد برد. اولین تلاش‌ها روی اختلالات التهابی، متابولیکی و غدد درون ریز با استفاده از قابلیت‌های امیدوارکننده گرافن برای کوچک‌سازی، افزایش دقت و کارایی در تعدیل عصب واگ متمرکز خواهد شد.

کارولینا آگیلار، بنیان‌گذار و مدیرعامل اینبرین نروالکترونیک می‌گوید: «دستگاه‌های زیست‌الکترونیک توانایی برقراری ارتباط مستقیم با سیستم عصبی را دارند. ثبت سیگنال‌های عصبی و ترکیب آن‌ها با سایر مجموعه‌های داده‌های فیزیولوژیکی قابل دسترس منجر به درک بهتر بیماری می‌شود. ما متقاعد شده‌ایم که دستگاه‌های زیست‌الکترونیک در چشم‌انداز درمانی آینده نقش بسزایی دارند.»

سیگنال‌های عصبی تغییر یافته و تنظیم نشده در بسیاری از بیماری‌های مزمن شدید رخ می‌دهد. درمان‌های زیست‌الکترونیک با هدف مقابله با طیف وسیعی از بیماری‌های مزمن با استفاده از دستگاه‌های قابل کاشت و کوچک برای تعدیل سیگنال‌های الکتریکی عبور کرده از امتداد اعصاب در بدن است.