تامین بودجه تجاری‌سازی و توسعه ادوات مخابراتی با فناوری‌ نانو

یکی از شرکت‌های نوپای اسپین‌آف شده از دانشگاه کمبریج با دریافت وام بیش از یک میلیون پوندی به‌دنبال توسعه ادوات و سامانه‌های مخابرات مجهز به گرافن است. شرکت فرونتیر آی‌پی این سرمایه را در اختیار این شرکت نوپا قرار داده است.

شرکت کم‌گراف‌آی‌سی (CamGraphIC) از دانشگاه کمبریج انشعاب یافته تا محصولات کلیدی در حوزه گرافن تولید کند، محصولاتی که در صنعت مخابرات به‌عنوان تقویت‌کننده‌های اصلی فناوری‌های ۵G دیده می‌شوند.

شرکت فرونتیر آی‌پی ۸۴۲ هزار دلار از وام ۱٫۵ میلیون پوندی طراحی شده برای کمک به تسریع رشد این شرکت را به شرکت کم‌گراف‌آی‌سی داده است.

شرکت کم‌گراف‌آی‌سی از دانشگاه کمبریج برای توسعه ادوات فوتونیک مبتنی بر گرافن انشعاب یافته است، محصولاتی که برای داده‌های پرسرعت و ارتباطات از راه دور که در صنعت مخابرات به‌عنوان تقویت‌کننده اصلی فناوری‌های ۵G در نظر گرفته شده، استفاده می‌شود.

شرکت کم‌گراف‌آی‌سی دومین شرکت نوپای حوزه گرافن است که از دانشگاه کمبریج اسپین‌آف می‌شود. مسئولان این شرکت می‌گویند با همکاری شرکای خود به دنبال توسعه نمونه اولیه از این دستگاه‌های مجهز به گرافن هستند.

این پرداخت وام، پیرو مبالغی است که بین ۱۳ ژانویه و ۲۴ ژوئن سال جاری توسط فرونتیر به شرکت کم‌گراف‌آی‌سی پرداخت شده‌ است. کل این مبالغ به‌صورت وام دارای بهره هستند که در مدت سه سال در اختیار شرکت کم‌گراف‌آی‌سی قرار داده شده‌ است.

در کل، شرکت فرونتیر ۱٫۰۵ میلیون پوند به این شرکت انشعاب یافته از دانشگاه کمبریج داده است. فرونتیر معتقد است که شرکت کم‌گراف‌آی‌سی هم در اجرای برنامه کاری خود و هم در راستای افزایش بودجه، پیشرفت خوبی دارد.

شرکت فرونتیر گفته است: «بیماری همه‌گیر کووید ۱۹ نیاز به زیرساخت‌ها و ارتباطات قوی را پررنگ‌تر کرده است.»