راه‌اندازی خط تولید نانومواد مورد استفاده در ساخت باتری

یکی از شرکت‌های فعال در حوزه تولید نانومواد، به دنبال راه‌اندازی خط تولید آزمایشی نانومواد مورد استفاده در تولید باتری‌ است.

گروه ساخت گرافن (Graphene Manufacturing Group) اعلام کرد که در حال تهیه تجهیزات برای راه‌اندازی خط تولید آزمایشی مواد مورد نیاز به‌منظور تولید باتری‌های آلومینیوم-یون گرافن است.

به دنبال نتایج هیجان‌انگیز عملکرد اخیر و بازخورد بسیار دلگرم‌کننده مشتریان، این شرکت تولید یک نمونه اولیه باتری سکه‌ای تا قبل از پایان سال ۲۰۲۱ را هدف قرار داده است. راه‌اندازی این کارخانه تولید آزمایشی، مرحله بعدی در برنامه توسعه فناوری باتری این شرکت است.

گروه ساخت گرافن همچنین در حال ارزیابی خرید تجهیزات اضافی برای تولید باتری‌های آلومینیوم-یون گرافن در قالب سلول پاچی (pouch cell format) است.

کریگ نیکول، مدیرعامل شرکت گروه ساخت گرافن می‌گوید: «شرکت ما معتقد است که توانایی تولید باتری‌های آلومینیوم-یون گرافن در داخل به ما امکان می‌دهد تا تولید باتری‌های کیسه‌ای و سلول پاچی را برای آزمایش اولیه مشتریان کنترل کنیم و احتمالاً توسعه و تجاری‌سازی این فناوری هیجان‌انگیز باتری را تسریع کنیم. تجهیزات لازم برای راه‌اندازی خط تولید آزمایشی ما نیز موجود است و به اعتقاد ما این فناوری از نظر اقتصادی مقرون به صرفه است؛ زیرا همان تجهیزات استاندارد مورد استفاده برای ساخت باتری‌های موجود سکه‌ای را نیز دارد.»

کریگ نیکول می‌افزاید: «ما استعلام‌های زیادی در مورد این فناوری امیدوارکننده باتری از سراسر جهان دریافت کرده‌ایم و مشتاقانه منتظر کار با مشتریان بالقوه برای پاسخگویی به تقاضای فناوری باتری قابل شارژ نسل بعدی هستیم. ما به همکاری نزدیک با دانشگاه کوئینزلند ادامه می‌دهیم تا نمونه اولیه سلول سکه‌ای تجاری را تا پایان سال ۲۰۲۱ و نمونه اولیه تجاری سلول پاچی را تا پایان سال ۲۰۲۲ تولید کنیم. داشتن توانایی تولید باتری برای ما این امکان را به شرکت می‌دهد تا توسعه فناوری باتری را تسریع کنیم.»

این شرکت معتقد است که نتایج آزمایش‌های مربوط به عملکرد نمونه‌های اولیه‌، نتایج بسیار دلگرم‌کننده‌ای درباره انرژی و چگالی انرژی را نشان داده و باتری‌ها پس از بیش از ۳۰۰۰ چرخه شارژ و دشارژ، عملکرد کامل خود را حفظ می‌کنند. علاوه‌بر این، این شرکت معتقد است که چنین نتایجی نشان می‌دهد که به‌صورت تقریبی باتری‌های گرافن آلومینیوم-یونی کاملاً قابل بازیافت هستند، خطر آتش سوزی بسیار کمی دارند و از لیتیوم و فلزات خاکی کمیاب استفاده نمی‌کنند.