ژاکت نانویی که برای شرایط سخت آب و هوای ساخته شده‌ است

به تازگی یک ژاکت نانویی به نام گاما تولید شده‌ است که به دلیل داشتن گرافن در ساختار خود، هنگام شرایط سخت و آب هوایی از بدن محافظت می‌کند.

امروزه یافتن لباسی که بتوانید در مکان های مختلف در سراسر جهان بپوشید دشوار است. لباس‌ها بسیار ضخیم یا بسیار نازک هستند، که در نتیجه یا برای جاهای گرم یا سرد مناسب هستند و نمی‌توان یک لباس را در همه جا پوشید.

به تازگی یک لباس پیشرفته برای غلبه بر این مشکل ساخته شده‌ است. گاما نام یک ژاکت است، ژاکت تزریق شده با گرافن که دارای ویژگی‌های پیشگامانه برای محافظت عالی در برابر عوامل مختلف است. این ویژگی از فناوری نوآورانه در قسمت بیرونی برخوردار است.

گاما فراتر از عایق‌بندی سنتی است و برای تنظیم دما به گرافن متکی است. این ژاکت تغییرات دمای بدن شما را تشخیص می‌دهد و برای حفظ سطح مناسب با آن‌ها سازگار می‌شود. این ماده گرما را از طریق ساختار مشبک پخش می‌کند و آن را از مناطق گرمتر به سردتر می‌رساند. همچنین می‌تواند مقدار نامحدودی گرما و رطوبت را جذب نموده تا شما را خنک کند.

گاما دارای سه هیتر از جنس الیاف کربنی است. وقتی به اندازه کافی گرم نمی‌شوید، می‌توانید با فشار دادن یک دکمه آن‌ها را فعال کنید. در عرض چند ثانیه اجزای سازنده، ژاکت را گرم می‌کنند و گرافن گرما را در سطح گردش می‌دهد. به دلیل ویژگی تنظیم حرارت عالی، این لباس هنگام پوشیدن خیلی گرم نمی‌شود.

بخش گرم‌کننده لباس را می‌توانید با هر پاور بانکی شارژ کنید. تمام کاری که شما باید انجام دهید این است که آن را به یک درگاه USB-A در جیب داخلی خود متصل کنید.

همچنین این ژاکت دارای چندین بخش قابل تنظیم است تا از شما در برابر عناصر محافظت کند: یک بند کشی در کمر و یک کلاه برای محافظت از شما در برابر باد و حفظ گرما. آستین و یقه‌های بلند محافظت از پوست حساس و ایمن شدن مچ دستان. دستکش بدون انگشت برای ایمن نگه داشتن دست بدون محدود کردن عملکرد انگشتان دست.

از سوی دیگر این ژاکت به دلیل دارا بودن گرافن در ساختار خود از دوام بالایی برخوردار است که تقریباً در برابر هر نوع آسیب فیزیکی مقاومت می‌کند. این ژاکت خراش، پارگی، سایش و حتی سوراخ شدن توسط چاقو را نیز تحمل می‌کند.

معمولا ژاکت‌ها به دلیل تعریق زیاد بدنام هستند، اما در مورد گاما اینگونه نیست. این مدل برای جلوگیری از بوی نامطبوع، باکتری‌های ایجاد کننده بو را دفع می‌کند. اجزای سازنده این ژاکت با مولکول‌های عرق برهم‌کنش ایجاد کرده و بو را خنثی می‌کنند.

علاوه‌بر این، گاما برای شرایط غیرعادی طراحی شده‌ است. ترکیب خواص ضدآب ذاتی گرافن و خواص مقاوم در برابر باد این ماده، در کنار بافت اختصاصی و پیوندهای اتمی فشرده اجزای سازنده، این ژاکت را مناسب برای استفاده در محیط‌های با وزش باد و باران شدید کرده است.