فروش نانوپوشش ضدشنود و مقاوم به بخش دولتی

یکی از شرکت‌های سازنده نانوپوشش محافظ شیشه پنجره، قراردادی با یک شرکت دولتی به امضا رسانده که در قالب این قرارداد، قرار است محصولاتی به ارزش ۲۲۰ هزار دلار به این شرکت برای افزایش ایمنی پنجره‌ها تحویل داده شود.

شرکت سی‌باند سیستمز (C-Bond Systems) یکی از شرکت‌های فعال در حوزه فناوری‌ نانو اعلام کرد که سفارشی به ارزش ۲۲۰ هزار دلار برای فیلم محافظ پنجره از سوی یک مشتری دولتی دریافت کرده است.

این فیلم محافظ امواج رادیویی را دفع کرده و به‌عنوان فیلم ضدشنود شناخته می‌شود به طوری که از خانه‌ها یا محل کار در برابر فرکانس‌های رادیویی و تابش الکترومغناطیسی محافظت می‌کند. فیلم RF مورد نیاز مشتری مطابق با شرایط سختگیرانه امنیتی مربوط به اطلاعات طبقه‌بندی یا سایر اطلاعات حساس است. مشتری دولتی به دلایل امنیتی درخواست ناشناس ماندن کرده است.

اسکات آر سیلورمن، رئیس هیئت‌مدیره و مدیرعامل شرکت سی‌باند اظهار داشت: «ما می‌توانیم مجموعه کاملی از راه‌حل‌های فیلم پنجره را به مشتریان ارائه دهیم. این اولین نمونه از این محصول برای تامین نیاز مشخص مشتری است که ما تاکنون آن را تهیه نکرده بودیم. این فیلم به ما امکان می‌دهد خود را به‌عنوان شرکت اصلی برای نصب فیلم پنجره مورد استفاده در شرایط امنیتی بالا قرار دهیم.»

این سفارش خرید برای فیلم‌های محافظ RF توسط شرکت A1 Glass Coating دریافت شده‌ است. در تاریخ ۳۰ ژوئن ۲۰۲۱، شرکت سی‌باند سیستمز ۸۰ درصد از A1 Glass Coating را خریداری کرد، شرکتی که توزیع‌کننده برتر و نصب‌کننده اصلی محصولات شرکت سی‌باند سیستمز است.

شرکت سی‌باند سیستمز از فناوری استحکام‌سازی پتنت شده‌ای بهره‌مند است که می‌توان با اتصالات شیمیایی نقص‌های ساختاری که به‌صورت تصادفی در سطح شیشه قرار دارد را رفع کرده و در نهایت با این کار، استحکام و انعطاف‌پذیری شیشه را بهبود داد؛ این کار موجب کمک به کاهش آسیب ساختاری در شیشه می‌شود. این محصول به‌صورت محلول بوده و روی شیشه اسپری می‌شود که کمتر از ۱۰ دقیقه زمان می‌برد. برای این فناوری ۲۲ پتنت مختلف تدوین شد که برخی از آن‌ها ثبت شده و برخی نیز در حال ثبت است. این شرکت، در این روش از فناوری‌‌نانو برای بهبود خواص مکانیکی شیشه‌ها استفاده کرده و موجب پخش شدن انرژی در سطح آن می‌شود. این کار با اصلاح نقص‌های ساختاری سطح شیشه‌ که به‌صورت تصادفی و طبیعی وجود دارد، انجام می‌شود. در شیشه‌های معمولی این نقص‌ها موجب ضعف ساختاری می‌شود.

چندی پیش این شرکت اعلام کرد که از فناوری C-Bond NanoShield™ برای محافظت از شیشه‌های خودرو ۵۴ Tesla X استفاده نموده و نتایج مثبتی دریافت کرده است. این کار به‌صورت آزمایشی و در یک مطالعه مستقل در هلند انجام شده‌ است.