تولید انبوه گرافن با استفاده از فرآیند رول به رول

شرکت چارم‌گرافن اعلام کرد که با استفاده از فرآیند رول به رول تولید انبوه گرافن را انجام خواهد داد و با این کار ظرفیت تولید خود را افزایش می‌دهد.

شرکت چارم‌گرافن (CharmGraphene) با استفاده از فرآیند رول به رول تولید انبوه گرافن CVD را آغاز می‌کند. این شرکت مستقر در کره با استفاده از فرآیند اختصاصی رول به رول تولید گرافن CVD را آغاز کرده است.

سیستم تولید R2R CharmGraphene می‌تواند ۲ متر گرافن CVD در دقیقه (حداکثر عرض ۳۰۰ میلی‌متر) تولید کند. طبق گفته شرکت چارم‌گرافن، ظرفیت گرافن CVD فعلی آن حدود ۸۰۰۰ متر مربع در ماه است. این شرکت می‌گوید از فویل مسی به ضخامت ۶ میکرون برای تولید انبوه گرافن استفاده می‌کند که زمان اچ ورق مس را در مقایسه با فویل مس با ضخامت ۳۵ میکرون، به‌طور چشمگیری کاهش می‌دهد.

شرکت چارم‌گرافن همچنین در حال توسعه عناصر گرمایشی مبتنی بر گرافن CVD است. این مواد نزدیک به تجاری‌سازی بوده و انعطاف‌پذیر، شفاف و نازک هستند (ضخامت کل <100 میکرون).

این شرکت به دنبال استفاده از این فناوری در صنعت خودرو و کالاهای مصرفی است. شرکت چارم‌گرافن با چندین شرکت بین‌المللی برای کاربردهای بالقوه این محصول همکاری می‌کند.

بازار گرافن در سال ۲۰۱۵ در حدود ۲۰ میلیون دلار بوده که پیش‌بینی می‌شود این رقم در سال ۲۰۲۱ به ۱۵۱ میلیون دلار برسد. بنابراین، رشد مرکب سالانه این بازار در این بازه زمانی نزدیک به ۴۰ درصد است. از جمله دلایل رشد بازار گرافن می‌توان به افزایش میزان تولید این ماده، پذیرش گرافن از سوی بخش‌های مختلف صنعت و افزایش تمرکز روی تحقیق و توسعه این ماده اشاره کرد. با این حال فقدان باندگپ، تاثیرپذیری از محیط اکسیدکننده و چالش‌های تولید انبوه را می‌توان به‌عنوان عوامل ممانعت کننده از رشد بازار دانست. البته در حال حاضر صنایع مختلفی وارد همکاری مشترک شده‌اند و سرمایه‌گذاری‌هایی روی تحقیق و توسعه این ماده انجام داده‌اند که این کار موجب خلق فرصت‌های جدید در آینده نزدیک خواهد شد.

از نظر نوع محصول تولیدی در بازار، می‌توان محصولات گرافنی را به گرافن تک لایه، دو لایه، چند لایه، اکسید گرافن و نانوپلاکت‌های گرافنی تقسیم‌بندی کرد. گرافن‌های تک‌لایه و دو لایه براساس پیش‌بینی‌ها بیشترین نرخ رشد را داشته و در این بازه زمانی به رشد ۴۱٫۵ درصدی می‌رسند. نانوپلاکت‌های گرافنی نیز بیشترین سهم بازار را به خود اختصاص خواهند داد و تقریبا دو سوم از سهم بازار را دارند.