جذب سرمایه برای استفاده از گرافن در ساخت هدفون و بلندگو

شرکت اورا گرافن (Ora Graphene) از یک سرمایه‌گذاری راهبردی برای پیشبرد فعالیت‌های خود در حوزه گرافن استفاده می‌کند.

اورا گرافن، تولید کننده غشاهای گرافنی، از بسته شدن دور تأمین بذر ۳ میلیون دلار کانادا (حدود ۲٫۴۶ میلیون دلار) خبر داد. این سرمایه‌گذاری توسط صندوق اکوفوئل همراه با مرکز توسعه صادرات کانادا (EDC) و چند شرکت دیگر انجام شد. سرمایه‌گذاران اورا گرافن، شرکت‌های TandemLaunch و BoxOne Ventures هستند که در این دور نیز شرکت کردند. به تازگی به اورا گرافن کمک هزینه توسعه‌ای از سوی مرکز توسعه فناوری‌های تجدیدپذیر کانادا برای کشف حوزه‌های جدیدی از کاربردهای گرافن اعطا شده‌است.

شرکت اورا گرافن آنچه را که به‌عنوان «بزرگترین ورق‌های گرافنی مستقل جهان است و ویژگی‌های جدید این ماده جادویی برای استفاده تجاری چند منظوره را داراست» را تولید کرده است. در حال حاضر نشان داده شده‌است که غشاهای GrapheneQ به‌طور قابل توجهی کیفیت صدا را افزایش می‌دهند و مصرف انرژی را برای تولیدکنندگان جهانی لوازم الکترونیکی مصرفی کاهش می‌دهند. کاهش مصرف انرژی یکی از اهداف شرکت‌ها در سراسر جهان است که تأثیر مستقیم و سریع زیست محیطی خواهد داشت. اورا گرافن به سرعت خود را به‌عنوان یکی از جالب‌ترین استارت‌آپ‌های جدید مواد در صنعت برای دستیابی به این هدف نشان داده است.

این شرکت چندی پیش از گرافن برای ساخت بلندگو استفاده کرده است. اورا گرافن از کامپوزیتی که حاوی ۹۵ درصد گرافن است، برای تولید هدفونی موسوم به GQ استفاده کرده است.

اورا گرافن در این هدفون‌ها از درایور صوتی ۴۰ میلی‌متری استفاده کرده که صدا تولید می‌کند. این هدفون به دلیل بهره‌مندی از گرافن، عملکرد جالب توجه و در عین حال قیمت پایینی نیز دارد. در این هدفون به جای این که از تک‌لایه گرافنی استفاده شود، کامپوزیتی به کار برده شده که در آن هزاران لایه روی هم با استفاده از یک ماده اتصال‌دهنده قرار گرفته است. تولیدکنندگان هدفون از انواع مختلف مواد برای تولید محصول استفاده می‌کنند که هر یک از آن‌ها در تولید صدا امضای منحصربه‌فرد خود را دارند که ممکن است موجب تغییرات در صدا شوند؛ اما هدفون گرافنی شرکت اورا تعادل تونالی را در محدوده صوتی ایجاد می‌کند، این در عمل به چه معناست؟ به این معنی که صدای ایجاد شده توسط هدفون گرافنی واضح‌تر و با کیفیت‌تر بوده و از غنا و عمق خاصی نیز برخوردار است.