جمع‌آوری بودجه برای توسعه ابرخازن و سوپر باتری نانویی

یکی از شرکت‌های پیشرو در توسعه فناوری ابرخازن و سوپر باتری نانویی اعلام کرد که موفق به جذب ۲۹ میلیون یورو سرمایه جدید شده‌ است تا از این بودجه برای توسعه بیشتر این فناوری استفاده کند.

شرکت اسکلتون تکنولوژیز (Skeleton Technologies) که در استونی مستقر است، تولیدکننده و توسعه‌دهنده ابرخازن‌های دارای چگالی انرژی و توان بالا است؛ این شرکت از تامین ۲۹ میلیون یورو دیگر در سری D برنامه جمع‌آوری بودجه خود خبر داد. با این پیشرفت، کل بودجه دور D اکنون به ۷۰٫۴ میلیون یورو می‌رسد که۴۱٫۳ میلیون آن در نوامبر ۲۰۲۰ جمع‌آوری شده بود.

پیش از این بودجه ۵۱ میلیون یورویی شرکت توسط وزارت امور اقتصادی و انرژی آلمان فدرال (BMWi) و ایالت آزاد زاکسن، در مارس ۲۰۲۱، در اختیار شرکت اسکلتون تکنولوژیز قرار گرفته بود.

فناوری باتری لیتیوم یون اسکلتون تکنولوژیز با به‌کارگیری گرافن در ساختار خود، تمرکز روی فناوری‌ نانو را در بطن کار خود قرار داده است.

فناوری گرافنی شرکت اسکلتون با عنوان Curved Graphene، با افزایش دو برابری دانسیته انرژی، پیشرفت‌های جدیدی را در این حوزه به ارمغان می‌آورد. ابرخازن‌ها که با میدان الکتریکی شارژ می‌شوند نیاز به واکنش شیمیایی ندارند و به سرعت شارژ می‌شوند. اسکلتون تکنولوژیز با استفاده از مشتقات کربنی دارای حفره‌های نانوساختار و مواد گرافنی اقدام به تولید ابر خازن می‌کند.

تاوی مادیبرک، مدیرعامل و بنیان‌گذار شرکت اسکلتون تکنولوژیز، می‌گوید: «برخلاف تسلا، پاناسونیک یا LG که از مواد اولیه مشابهی استفاده و در زمینه مهندسی رقابت می‌کنند، اسکلتون تکنولوژیز رویکردی جایگزین در پیش گرفته و بر ادغام مواد گرافن انحناءدار اختصاصی تمرکز کرده است. از نظر تجاری‌سازی، ما با بازار فوق‌العاده خازن‌ها شروع کرده‌ایم و اکنون به سمت ابرباتری‌ها متمایل شده‌ایم که بازده بالا و قدرت بالای بازار باتری را پوشش می‌دهند.»

وی می‌افزاید: «به‌عنوان گام بعدی، هدف ما، ادغام ویژگی طول عمر طولانی و شارژ سریع ابر خازن‌ها با انرژی بالا و دوام قابل توجه فناوری باتری با هم است تا به ما امکان ارائه یک باتری EV با برد طولانی‌تر از آنچه در حال حاضر در بازار است، دهد.»

تاوی مادیبرک، مدیرعامل و بنیان‌گذار شرکت اسکلتون تکنولوژیز، می‌گوید: «شرکت ما به سرعت در حال رشد است و برای مرحله بعدی در چرخه حیات خود آماده می‌شود، که شامل مقیاس‌بندی قابل توجه دستاوردها و پشتیبانی از رشد شدید تقاضای مشتریان است. این شرکت با سرمایه‌گذاران برجسته صنعتی از Marubeni و InnoEnergy تا بنیان‌گذاران Adyen پشتیبانی می‌شود.»

وی می‌افزاید: «بیشتر سرمایه‌گذارانی که در پایان سال گذشته به این شرکت پیوستند، نه‌تنها در این دور جدید جمع‌آوری بودجه شرکت کردند بلکه می‌خواستند سهم خود را نیز در شرکت افزایش دهند. این دلیل خوبی بر اعتماد حاصل از پیشرفت است که تمام این سرمایه‌گذاران طی شش ماه گذشته از سهامدار شدن خود دیده‌اند.»