دو شرکت پیشرو در حوزه نانولوله‌کربنی کدام هستند؟

شرکت کره‌ای الجی کمیکال و شرکت کابوت در آمریکا به‌عنوان شرکت‌های پیشرو در بخش نانولوله‌های کربنی شناخته شده هستند.

شرکت الجی کمیکال (LG Chemical Limited) در کره‌جنوبی و شرکت کابوت (Cabot Corporation) در آمریکا بازیگران اصلی بازار نانولوله‌های کربنی (CNT) هستند.

پیش‌بینی می‌شود بازار نانولوله‌های کربنی از ۸۷۶ میلیون دلار در سال ۲۰۲۱ به ۱۷۱۴ میلیون دلار در سال ۲۰۲۶ با رشد سالانه ۱۴٫۴ درصد بین سال‌های ۲۰۲۱ و ۲۰۲۶ رشد کند. عامل محرکه در بازار نانولوله‌های کربنی خصوصیات مکانیکی ذاتی نانولوله‌های کربنی است که آنها را به نانومواد جذابی در صنعت تبدیل می‌کند.

بازیگران اصلی بازار LG Chemical Limited (کره‌جنوبی)، Cabot Corporation (آمریکا)، Showa Denko K.K. (ژاپن)، Jiangsu Cnano Technology Co. Ltd. (چین) و Chengdu Organic Chemicals Co. Ltd (چین) هستند.

این شرکت‌ها راهبردهای مختلفی مانند ادغام، سرمایه‌گذاری و توسعه، راه‌اندازی محصول جدید و مشارکت و توافق برای همکاری را برای رشد در بازار اتخاذ کرده‌اند. ادغام، راهبرد اصلی بازیگران اصلی بین سال‌های ۲۰۱۵ و ۲۰۲۱ بوده است. این راهبرد موقعیت شرکت‌ها را در بازار تقویت و حضور آن‌ها را در اقتصادهای در حال ظهور افزایش داده است.

شرکت الجی کمیکال تولید کننده پیشرو در صنایع پتروشیمی، IT و مواد الکترونیکی و فناوری‌های حوزه انرژی در سراسر جهان است. این شرکت تولید نانولوله‌های کربنی خود را در بخش مواد IT و الکترونیک انجام می‌دهد و به صنایع مواد هادی، نیمه هادی و مدار عرضه می‌کند. این شرکت همچنین از طریق شرکت‌های بازاریابی تابعه متعدد خود در آسیا، اروپا و آمریکا فعالیت و شبکه‌های تحقیق و توسعه ایجاد می‌کند تا محصولات متمایزی را در سطح جهانی به مشتریان خود ارائه دهد. در آوریل ۲۰۲۰، شرکت الجی کمیکال، ساخت کارخانه CNTs Yeosu را به پایان رساند. ظرفیت این کارخانه ۱۲۰۰ تن است و هزینه راه‌اندازی آن در حدود ۶۵ میلیارد KRW (حدود ۵۴ میلیون دلار) بوده است.

شرکت کابوت یک شرکت پیشرو در تولید مواد شیمیایی و مواد عملکردی جهانی است که مقر اصلی آن در بوستون، ماساچوست، آمریکا است. مشاغل این شرکت طیف گسترده‌ای از محصولات و راه حل‌ها را در هر گوشه دنیا به مشتریان ارائه می‌دهند و به صنایع اصلی مانند حمل و نقل، زیرساخت‌ها، محیط‌زیست و مصرف‌کنندگان خدمات می‌دهند. این شرکت دارای چهار بخش تجاری مانند مواد تقویت‌کننده، مواد شیمیایی عملکردی، محلول‌های تصفیه و سایر موارد است.

در مارس ۲۰۲۱، شرکت کابوت اعلام کرد محصول جدیدی به نام ENERMAX 6 را در بخش کربن خود به بازار عرضه می‌کند. با توجه به ویژگی‌های آن از جمله نسبت ابعاد بالا، ثابت شده‌ است که این ماده رساناترین محصول چند جداره CNT در سبد محصولات این شرکت است. انتظار می‌رود این سری محصولات به‌طور موثری عملکرد باتری را در بارگیری کمتر افزایش داده و تراکم انرژی بالاتر باتری را امکان‌پذیر کند.