راه‌اندازی مرکز تحقیق و توسعه گرافن در هند

یکی از شرکت‌های توسعه‌دهنده مواد گرافنی، یک مرکز تحقیقاتی در هند راه‌اندازی کرده تا روی گرافن و تجاری‌سازی این ماده کار کند.

شرکت تیروپاتی گرافیت (Tirupati Graphite) اعلام کرد که مرکز تحقیق و توسعه گرافن را توسعه می‌دهد.

این تولیدکننده تخصصی گرافیت، مرحله اول مرکز تحقیقاتی Tirupati Graphene and Mintech (TGMRC) خود را در هند در دست توسعه داشته و این مرکز قرار است روی تولید گرافن و توسعه کاربردهای آن، توسعه مواد پیشرفته و توسعه فناوری پردازش مواد معدنی تمرکز داشته باشد.

راه‌اندازی مرحله اول، شروع فعالیت‌های درآمدزایی از TGMRC است و این شرکت را قادر می‌سازد مشارکت‌های فعلی و آتی تجاری‌سازی این محصول را پیش ببرد.

تاسیسات فعلی قادر به تولید حداکثر یک کیلوگرم در روز اکسید گرافن، اکسید گرافن احیا شده و مواد کامپوزیت گرافن آلومینیوم با استفاده از فرآیند عاری از مواد شیمیایی توسعه یافته توسط تیروپاتی هستند.

پیش‌بینی می‌شود توسعه در حال انجام این شرکت منجر به افزایش ظرفیت تولید تا ۱۰ کیلوگرم در روز شود.

این تأسیسات همچنین روزانه ۱ تن گرافیت با خلوص بالا تولید می‌کنند.

علاوه‌بر این، زیرساخت‌های مختلفی برای بخش فناوری پردازش مواد معدنی در Mintech نصب شده‌ است که از آن جمله می‌توان به تجهیزات آزمایش متالورژی با فناوری بالا و تجهیزات پردازش مواد معدنی اشاره کرد.

شیشیر پوددار مدیرعامل این شرکت معتقد است نوآوری در مواد و توسعه فناوری با توجه به توانایی شرکت برای کمک گسترده به کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای، یکی از بزرگترین عوامل رشد اقتصادی خواهد بود.

وی اظهار داشت: «ما خوشحالیم که با شروع تولید و تجاری‌سازی در مرکز تحقیق و توسعه گرافن و فناوری پیشرفته جدید در هند، در صف مقدم این فضای مهیج قرار گرفته‌ایم.»

شرکت تیروپاتی در ماداگاسکار و هند پروژه‌های گرافیت و گرافن دارد.