دو مدال طلای المپیک برای کمان‌دار کره‌ای که از کمان‌های نانویی استفاده کرد

شرکت وین‌‌اند‌وین (Win & Win) کمان‌های تقویت شده با ز تولید کرده که این کمان‌ها توسط کماندار کره‌ای مورد استفاده قرار گرفت و دو مدل طلا برای این ورزشکار به ارمغان آورد.

کمان‌های ساخته شده توسط شرکت وین‌‌اند‌وین که سازنده وسایل ورزشی است، دو مدال طلا برای کیم در المپیک به همراه داشت، کمان‌های گرافنی که بسیار قابل انعطاف هستند.

کیم جی دئوک، کماندار کره‌جنوبی، دو مدال طلا در المپیک تابستانی ۲۰۲۱ در توکیو با استفاده از کمان‌های شرکت وین‌‌اند‌وین سازنده تجهیزات ورزشی کره‌جنوبی به‌دست آورد که به اعتقاد برخی، عملکرد این کماندار به‌دلیل کمان غنی شده با گرافن بوده است.

به جز قدرت ذهنی و ورزشی کیم، پیروزی‌های او تا حدی به سلاح مخفی او نسبت داده شد: کمان گرافنی.

کیم سومین مدال طلا را نیز هدف داشت اما پس از شکست برابر فلوریان اونروح از آلمان از دور رقابت‌ها کنار رفت.

کمان‌های WIAWIS شرکت وین‌‌اند‌وین از آلومینیوم یا گرافن ساخته شده‌ است. ورزشکاران بسته به ترجیحات خود می‌توانند هر یک از کمان‌ها را انتخاب کنند.

جانگ مین هی و آن سان از تیم ملی زنان کره‌جنوبی استفاده از کمان آلومینیومی WIAWIS را انتخاب کردند.

بر اساس گزارش‌ها، کمان‌های گرافن را می‌توان خم کرد و بدون از دست دادن کیفیت عملکرد این کمان‌ها به شکل اولیه خود بازگردانده می‌شوند.

شرکت وین‌‌اند‌وین قبلاً کمان‌های ساخته شده از نانولوله‌های کربنی را به‌عنوان محصولات اصلی خود معرفی کرده بود اما گرافن را جایگزین آن‌ها کرد.

گفته می‌شود که کمان‌های گرافنی نسبت به نانولوله‌های کربنی، ۶۰ درصد با دوام‌تر و ۲۰ درصد بیشتر ضربه‌گیر هستند.

شرکت وین‌‌اند‌وین همچنین از گرافن در ساخت دوچرخه‌هایی استفاده کرد که لی هی دوچرخه سوار کره‌جنوبی آن‌ها را برای بازی در المپیک توکیو انتخاب کرد.