۴۲٫۴ میلیون پوند بودجه برای گروه فناوری‌ نانو ایرلند شمالی

با هدف توسعه فناوری‌ نانو در ایرلند شمالی، کنسرسیوم Smart Nano NI با حضور چندین شرکت، بودجه‌ای به مبلغ ۴۲٫۲ میلیون پوند دریافت کرد.

کنسرسیوم Smart Nano NI از بودجه جدید خود برای تسریع تحقیقات فناوری‌ نانو و توسعه روش‌های تولید هوشمند استفاده خواهد کرد.

کنسرسیوم فناوری ایرلند شمالی Smart Nano NI مبلغ ۴۲٫۲ میلیون پوند بودجه برای توسعه فناوری‌ نانو جدید مربوط به دستگاه‌های پزشکی، ارتباطات و ذخیره اطلاعات دریافت کرده است.

فناوری Seagate Smart Nano NI را با همکاری هفت شریک دیگر هدایت می‌کند تا به اصطلاح «کریدور تخصص» تشکیل شود. این کنسرسیوم از این منابع مالی برای تسریع توسعه نمونه‌های اولیه و روش‌های تولید هوشمند استفاده خواهند کرد.

حوزه کاری Smart Nano NI در این زمینه از دیتاسنترها و محاسبات ابری گرفته تا کشف دارو متغیر است.

هدف آنها، ارائه ۱۰۰ نمونه اولیه از طریق این بودجه و ایجاد اشتغال بالقوه در اکوسیستم تحقیق و توسعه منطقه است.

این بودجه بخشی از صندوق تحقیق و نوآوری بریتانیا (UKRI) است. هدف از این صندوق، توسعه بخش‌های فناوری‌ نانو و تولید در عین کمک به افزایش ظرفیت تولید برای ایجاد اشتغال است.

تخصص Smart Nano NI همچنین شامل فوتونیک، هوش مصنوعی و انفورماتیک پزشکی است. دانشگاه بلفاست و دانشگاه اولستر به همراه شرکت ایمیج سلوشنز (imaging solutions)، کایردان (Cirdan) و استارت‌آپ کازوی سنسور (Causeway Sensors) اعضای این گروه هستند.

دکتر مارک گابینز از Smart Nano NI در این باره می‌گوید: «ما خوشحال و مفتخریم که این سرمایه‌گذاری را تأمین می‌کنیم و مزایای قابل توجهی برای رشد اقتصادی منطقه و «کریدور» مشاغل به همراه خواهد داشت و از افزایش فرصت‌های مشترک اطمینان حاصل می‌شود. ما اکنون می‌توانیم توانمندی‌های ایرلند شمالی را در حوزه نانو و دانش جهانی در زمینه فوتونیک برای ایجاد یک صنعت محلی خود پایدار پیش ببریم. این کار به ما اجازه می‌دهد تا از تخصص ترکیبی شرکت‌های خود و در دسترس بودن محققان و منابع آموزش دیده در سراسر موسسات دانشگاهی خود استفاده کنیم.»

ارزش کل پروژه کنسرسیوم ۶۳٫۹ میلیون پوند است. گوردون لیونز، وزیر اقتصاد استورمونت، گفت: «من می‌خواهم به تیم برجسته پشت این دستاورد تبریک گفته و از آن‌ها قدردانی کنم. تأمین این بودجه از طریق UKRI Strength in Places تقویت اقتصاد ما و سفری برای بهبود پس از همه‌گیری کرونا است و گواهی بر قدرت همکاری و توانایی شرکت‌های ایرلند شمالی است. این حمایت موجب فرصت‌های تجاری جدید خواهد شد، رشد اقتصادی را افزایش می‌دهد و به مقابله با چالش‌های بهره‌وری کمک و بخش تولید ما را تقویت می‌کند.»