حمایت مالی دولت استرالیا از فناوری جعبه‌های باتری نانویی

شرکت استرالیایی وولتا (Vaulta) توسعه‌دهنده جعبه (قاب) باتری، برای تجاری‌سازی جعبه‌های باتری خود برای بازار وسایل نقلیه الکتریکی، از دولت فدرال کمک گرفت.

وولتا مبلغ ۲۹۷،۵۰۰ دلار استرالیا (حدود ۲۱۹،۰۰۰ دلار) از برنامه کمک‌های مالی دولت فدرال برای تجاری‌سازی ماژول‌های باتری کم هزینه و سبک وزن تقویت‌شده با گرافن دریافت کرد.

وولتا از گرافن در بخش خارجی محفظه برای ایجاد یک رسانای حرارتی و در عین حال الکتریکی استفاده می‌کند. این امر کمک می‌کند تا گرما به‌طور مستقیم از پایانه‌های سلول خارج شود، که اگر فلزی باشد برای جلوگیری از اتصال کوتاه باتری، طراحی بسیار پیچیده‌تری نیاز خواهد بود. استفاده از پلیمر با از بین بردن نیاز به اتصال‌دهنده‌ها و کاهش وزن و اندازه، امکان آزادی بیشتر در طراحی را فراهم می‌کند.

دومینیک اسپونر بنیان‌گذار و مدیر وولتا گفت: «این بودجه از طرف دولت فدرال فرصت‌هایی را که توسط فناوری ما در جهان ایجاد شده‌ است به رسمیت می‌شناسد. این فناوری به تولیدکنندگان وسایل نقلیه الکتریکی اجازه می‌دهد تا در زمان، پول، وزن و فضا در وسایل نقلیه خود صرفه‌جویی کنند. افزایش کارایی نیز از دیگر مزایای این فناوری است.»

اسپونر قصد دارد با استفاده از ترکیبی از گرافن و پلیمر، یک طرح جدید بدنه باتری را توسعه دهد. گفته می‌شود که این مواد به همراه سایر کامپوزیت‌ها باعث بهبود قابل توجه وزن، استحکام و هدایت حرارتی و الکتریکی می‌شوند.

مزیت دیگر این فناوری، کاهش تعداد قطعات و اندازه آن‌هاست که هزینه نهایی محصول را کاهش داده و استفاده مجدد و بازیافت بیشتر قطعات را تضمین می‌کند.

وولتا به تازگی تفاهم‌نامه‌ای با سازندگان جهانی باتری‌های لیتیوم مورد استفاده در سریع‌ترین خودروهای جهان از جمله NASCAR ، IndyCar و Aussie V8 Supercars امضا کرده است. وولتا به همراه شرکت‌های کانادایی Braille Energy Systems ، Focus Graphite و Grafoid روی حوزه باتری متمرکز شده‌اند و در حال انجام تجزیه و تحلیل بازار برای شناسایی بخش‌های جدید مورد علاقه و پروژه‌های توسعه یافته هستند.

کریستین پورتر وزیر صنعت، علم و فناوری استرالیا گفت که این بودجه به پروژه‌های پشتیبانی شده امکان تجاری‌سازی محصولات خود و جذب سرمایه‌گذاری بیشتر برای ورود به بازارهای جدید محلی و جهانی را می‌دهد.

وولتا یک شرکت توسعه‌دهنده فناوری پوشش باتری است که در بریزبن استرالیا مستقر است. این شرکت یک جعبه باتری سبک و کوچک با قطعات کمتر نسبت به جعبه ‌باتری‌های رایج، تولید کرده است. این فناوری بازده و فرصت‌های مقیاس‌پذیر را برای تولیدکنندگان ایجاد کرده است. وولتا از گرافن به‌عنوان یک قسمت مهم در طراحی خود استفاده می‌کند. طراحی ابتکاری بدون جوش وولتا به این معنا است که ماژول‌ها می‌توانند به راحتی مونتاژ و از هم جدا شوند، سلول‌ها دوباره مورد استفاده و بازیافت قرار بگیرند و سلول‌های جدیدی که با پیشرفت فناوری باتری به آن‌ها اضافه می‌شود، به ‌سادگی قابل افزودن به این جعبه است. وولتا بازارهای مختلفی از ذخیره‌سازی ثابت و وسایل نقلیه الکتریکی گرفته تا دفاعی، هوافضا را هدف قرار داده است و به ‌دنبال وارد شدن به بازار سایر کشورها است.