برترین‌های جشنواره نانو و رسانه معرفی شدند

برترین رسانه‌ها و فعالان خبری حوزه فناوری نانو در سال ۹۹، روز یک‌شنبه ۱۷ مردادماه ۱۴۰۰ در کارخانه نوآوری معاونت علمی با حضور دکتر سعید سرکار و تنی چند از فعالان رسانه‌ معرفی شدند.

ستاد ویژه توسعه فناوری‌ نانو، هر سال بر اساس ارزیابی عملکرد رسانه‌ها اقدام به برگزاری جشنواره «نانو و رسانه» و تجلیل از «رسانه‌های برتر»، «افراد با عملکرد برتر» و «آثار برتر» در ترویج فناوری نانو می‌کند. امسال نیز این جشنواره به‌دلیل شیوع ویروس کرونا به صورت مجازی و تنها با حضور معدودی از افراد برگزار شد و برترین‌های رسانه‌های عمومی و تخصصی در حوزه فناوری‌نانو معرفی شدند.

در این جشنواره آثار رسانه‌های رسمی در ۶ بخش «صدا و سیما»، «رادیو»، «خبرگزاری‌ها»، «روزنامه‌ها»، «عکس‌ها» و «شبکه‌های اجتماعی» بررسی شده و در هر یک از بخش‌ها آثار برتر معرفی و تقدیر می‌شوند. محور اصلی سیاست‌های محتوایی فناوری نانو در سال ۱۳۹۹ به تقویت محتواهای کاربردی و صنعتی و همچنین کمک به توسعه بازار شرکت‌های فناوری نانو متمرکز بوده که بر اساس پرداخت رسانه‌ها به این موضوعات، آثار مورد ارزیابی قرار گرفت.

در ابتدای این برنامه دکتر سرکار به تشریح نقش آگاهی مردم در توسعه فناوری پرداخت و از نقش رسانه در معرفی این فناوری تقدیر کرد.

پس از صحبت‌های دکتر سرکار برترین‌های این جشنواره به قرار ذیل معرفی شدند:

*رتبه‌های برتر روزنامه‌ها: روزنامه فرهیختگان (صاحب اثر: ندا اظهری، عنوان اثر: عایدی دو میلیون دلاری از شراکت با چینی‌ها) رتبه اول و رتبه دوم روزنامه جام جم (صاحب اثر: عسل اخویان طهرانی، عنوان اثر: زلالی آب از شوری دریا).

*رتبه‌های برتر خبرگزاری‌ها: شهین مردانی از خبرگزاری فارس با عنوان «اثر بومی سازی یک دستگاه تحریمی توسط محققان ایران» حائز رتبه اول و رتبه دوم میترا سعیدی‌کیا از خبرگزاری مهر با عنوان اثر «فناوری‌هایی که پازل اقتصاد کشور را تکمیل می‌کنند/رقابت نانو با نفت».

*رتبه‌های برتر سیما (برون مرزی): یوسف جلالی با اثر رونمایی از دستگاه تشخیص کرونا RDSS حائز رتبه اول و رتبه دوم مشترک آثار سیما به سید جواد ابویی با عنوان رونمایی از ۵۷ محصول دانش‌بنیان رسید. افروز اسلامی از شبکه یک سیما با اثر «شعله گیر با استفاده از دانش نانو» حائز رتبه دوم مشترک آثار سیما در این جشنواره شد.

*رتبه‌های برتر رادیو: راضیه جعفری با اثر «پاراگراف» از رادیو جوان و مریم امینی با اثر «دنیای شگفت‌انگیزها» از رادیو ایلام موفق به کسب رتبه دوم مشترک آثار رادیو شدند.

برترین خبرنگاران با عملکرد برتر در سال ۹۹ به این شرح است:

محیا معصومی خبرگزاری دانشجو

منیر ابراهیمی‌زاده خبرگزاری ایرنا

مریم رضایی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)

علیرضا مرادی باشگاه خبرنگاران

محمد کیایی واحد مرکزی خبر

محمدرضا باقری شبکه سه

مرجان رهنما شبکه دو

فاطمه ربانی رادیو گفتگو

مرجان قندی رادیو سلامت

راضیه حسینعلی رادیو ایران

در این جشنواره، شبکه خبر (رتبه برتر شبکه‌های سیما)، رادیو ایران (رتبه برتر شبکه‌های رادیویی)، روزنامه فرهیختگان (رتبه برتر روزنامه‌ها) و خبرگزاری دانشجو (رتبه برتر خبرگزاری‌ها) نیز به عنوان رسانه‌های برتر شناخته شدند.

همچنین رسانه‌های تخصصی صنعت شامل «فناوران نانو مقیاس»، «کیتوتک»، «نانو فراز سپاهان» است، در این جشنواره مورد تقدیر قرار گرفتند.

برای دریافت بروشور جشنواره اینجا را کلیک کنید