تراشه ۵ نانومتری سامسونگ برای ساعت‌ هوشمند

شرکت سامسونگ تراشه ۵ نانومتری ویژه‌ای طراحی و تولید کرده که قرار است در ساعت‌های هوشمند این شرکت مورد استفاده قرار گیرد.

سامسونگ از پردازنده جدید Exynos W920 رونمایی کرد که به‌طور خاص برای گوشی‌های هوشمند و ادوات پوشیدنی طراحی شده‌ است. به گفته سامسونگ، این پردازنده، مودم یکپارچه LTE دارد و اولین تراشه‌ای است که برای پوشیدنی‌ها طراحی شده و براساس فرایند ۵ نانومتری EUV (فرابنفش شدید) ساخته شده‌ است.

این تراشه جدید دارای دو هسته Cortex-A55، پردازنده گرافیکی Mali-G68 و پردازنده Cortex-M55 است که به نمایشگرهای همیشه روشن اختصاص داده شده که برای کاهش مصرف برق طراحی شده‌ است. این شرکت ادعا می‌کند که در مقایسه با آخرین تراشه پوشیدنی خود، ۲۰ درصد در عملکرد پردازنده و ده برابر افزایش قدرت GPU ارائه می‌دهد. این محصول همچنین کوچکترین بسته‌ای است که در حال حاضر در بازار برای پوشیدنی‌ها موجود است.

سامسونگ در بیانیه مطبوعاتی خود به صراحت نوشت که Exynos W920 از پلتفورم پوشیدنی متحد جدید سامسونگ که به‌طور مشترک با گوگل ساخته شده، پشتیبانی می‌کند و برای اولین بار در مدل آینده گلکسی واچ استفاده می‌شود. این فناوری بدون شک در Galaxy Watch 4 استفاده شده‌ است، محصولی که ماه گذشته خبرهایی پیرامون آن به بیرون درز کرد و انتظار می‌رود در رویداد Galaxy Unpacked سامسونگ معرفی شود.

به احتمال زیاد سامسونگ جدیدترین نرم‌افزار ساعت هوشمند خود را که با Tizen و Wear OS مجهز شده و به‌طور مشترک با Google توسعه یافته، در این رویداد معرفی کند.