وبینار کاربردهای صنعتی فناوری نانو ویژه شهرک‌های صنعتی استان زنجان برگزار شد

وبینار کاربردهای صنعتی فناوری نانو ویژه شهرک‌های صنعتی استان زنجان در هفته صنایع کوچک در تاریخ ۲۱ مردادماه ۱۴۰۰ به مدت ۳ ساعت برگزار شد.

وبینار کاربردهای صنعتی فناوری نانو ویژه نمایشگاه تخصصی توانمندی‌های صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی استان زنجان در آغاز هفته صنایع کوچک، با حمایت ستاد ویژه توسعه فناوری نانو و همکاری شرکت شهرک‌های صنعتی استان زنجان در تاریخ ۲۱ مردادماه ۱۴۰۰ به مدت ۳ ساعت به‌صورت وبینار آنلاین و با حضور ۱۲۰ نفر از مخاطبان صنعتی، مدیران، کارشناسان و متخصصان شرکت‌ها، سازمان‌ها و صنایع، و جمعی از پژوهشگران برگزار شد.

در این وبینار، کاربردهای عملی و صنعتی فناوری نانو و دستاوردهای شرکت‌های فناور کشور در حوزه‌های تخصصی به‌ویژه کشاورزی، صنایع غذایی و بسته‌بندی، آب، پساب و محیط زیست، پلیمر، کامپوزیت، رنگ، رزین و پوشش‌دهی سطح معرفی و فرصتی برای تعامل و تبادل نظر با مدیران و کارشناسان شرکت‌ها و شناسایی نیازها و تقاضاهای فناوری آن‌ها فراهم شد.

سرفصل‌های کلی زیر توسط مدرس صنعتی فناوری نانو در این وبینار ارائه شد:

-معرفی کاربردهای صنعتی فناوری نانو

-معرفی وضعیت توسعه فناوری نانو در ایران و جهان

-معرفی شرکت‌ها و فناوری‌های توسعه‌یافته داخلی

-آشنایی با سیاست‌های توسعه صنعتی فناوری نانو در ایران

-معرفی حمایت‌های صنعتی ستاد ویژه توسعه فناوری نانو

-تبادل فناوری و انتقال تجارب موفق کاربردهای صنعتی فناوری نانو

-دریافت و پیگیری نیازها و مشکلات سازمان‌ها، شرکت‌ها و صنایع مرتبط با فناوری نانو و ارائه مشاوره تخصصی جهت رفع آن‌ها

شایان ذکر است، برنامه نانو و شهرک‌های صنعتی در راستای ترویج صنعتی فناوری نانو، و بر اساس سند گسترش کاربرد فناوری نانو در افق ۱۴۰۴، با هدف آشناسازی فعالان صنعتی با فرصت‌های اقتصادی و صنعتی فناوری نانو و برنامه‌های حمایتی این ستاد، آگاهی از نیازهای صنعتی مجموعه‌های تولیدی، تعامل و تبادل نظر با مدیران و کارشناسان شرکت‌ها و نیز شناسایی نیازها و تقاضاهای فناوری آن‌ها، اجرای رویدادهای ترویج و توسعه صنعتی ویژه شرکت‌ها، سازمان‌ها و صنایع کشور را در دستور کار دارد.

شرکت‌ها، سازمان‌ها و صنایع علاقمند به آشنایی با فناوری نانو در حوزه‌های مختلف صنعتی، می‌توانند درخواست خود را به ایمیل IPS@nano.ir ارسال و یا با شماره ۰۹۱۹۰۳۹۹۰۶۱ تماس حاصل و یا از طریق واتساپ پیام ارسال نمایند. شایان ذکر است، مجموعه‌های علاقمند به توسعه فناوری محصولات و یا رفع نیازهای خود با فناوری نانو می‌توانند تقاضاهای صنعتی خود را به ایمیل فوق ارسال نمایند تا پس از بررسی و شناسایی فناور و فناوری مناسب، مشاوره و هماهنگی جهت انتقال فناوری به آن‌ها با حمایت‌های ستاد توسعه فناوری نانو صورت پذیرد.