سرمایه‌گذاری تایوان در یک شرکت نانویی فعال در حوزه باتری

شرکت تایوانی فوبون سرمایه‌گذاری ۶۴ میلیون دلاری در شرکت نانوتک انرژی آمریکا انجام داده است، شرکتی که در توسعه باتری‌های حاوی گرافن پیشتاز است.

شرکت نانوتک انرژی (Nanotech Energy) اعلام کرد که شرکت فوبون فایننشیال هولدینگ (Fubon Financial Holding)، سرمایه‌گذاری ۶۴ میلیون دلاری را در این تولیدکننده باتری در آمریکا انجام داده است.

نانوتک انرژی باتری‌هایی را برای بازار خودروهای برقی و همچنین لوازم الکترونیکی مصرفی تولید می‌کند. رئیس‌جمهور آمریکا در ۵ اوت خواستار شد که نیمی از خودروهای جدید فروخته شده در آمریکا تا سال ۲۰۳۰ بدون آلایندگی باشد که این فرمان به طور بالقوه بازار تولیدکنندگان خودروهای الکتریکی، پلاگین هیبریدی یا پیل سوختی را تقویت می‌کند.

نانوتک انرژی که دفتر مرکزی آن در لس‌آنجلس است، از بودجه سری جدید D برای ساخت تاسیسات تولید باتری گرافن در شهر رنو در نوادا و افتتاح دفتر مرکزی اروپا در آمستردام استفاده خواهد کرد. به گفته نانوتک انرژی، تأسیسات رنو که قرار است در نیمه دوم سال ۲۰۲۲ افتتاح شود، صدها شغل را در کالیفرنیا ایجاد می‌کند. نانوتک انرژی همچنین قصد دارد ظرفیت کارخانه فعلی خود در چیکو، کالیفرنیا را برای تولید گرافن، جوهرهای رسانا بر پایه گرافن، چسب، نانوسیم‌های محافظ و نقره افزایش دهد.

ریچارد تسایی، رئیس گروه مالی فوبون می‌گوید: «ما معتقدیم که باتری‌های گرافنی اختصاصی و غیرقابل اشتعال نانوتک انرژی راهی روشن برای پذیرش گسترده و مقیاس‌پذیری جهانی دارند. ما هیجان‌زده هستیم که شرکت نانوتک انرژی در کمک به آینده فناوری باتری و ذخیره انرژی نقش مهمی را ایفا می‌کند.»

جک کاوانو، مدیرعامل و بنیانگذار شرکت نانوتک انرژی گفت: «ما بیش از هفت سال را صرف ایجاد مصالح جدید برای بهبود ایمنی و ظرفیت ذخیره‌سازی باتری کرده‌ایم و اکنون وارد مرحله جدیدی از تولید در سطح صنعتی می‌شویم. ما خوشحالیم که سرمایه‌گذاری مانند فوبون داریم که فرصت‌های باورنکردنی ارائه شده توسط گرافن را می‌شناسد، علم را پذیرفته و دیدگاه ما را به اشتراک می‌گذارد.»

بیل روسو، رهبر شرکت خودروسازی شانگهای، می‌گوید: «نانوشیمی یک فناوری است که با معرفی ساختار الکترودها مسیر امیدوار کننده‌ای را برای باتری‌های با دانسیته بیشتر فراهم می‌کند. گرافن به دلیل مساحت سطحی بالا، خواص مکانیکی و رسانایی عالی، پیشرفتی در ساختار مواد آند ایجاد می‌کند.»

نانوتک انرژی یک شرکت خصوصی است که توسط صندوق سرمایه‌گذاری Multiverse و چند شرکت دیگر حمایت می‌شود که در سال ۲۰۱۴ توسط کاواناو تأسیس شده‌ است.