شرکت‌های کره‌ای به واکسن‌های mRNA برای درمان سرطان چشم دوخته‌اند

شرکت‌های کره‌ای به‌طور فعال در حال مطالعه درباره چگونگی استفاده از فناوری mRNA نه تنها برای مبارزه با کووید۱۹، بلکه برای درمان سرطان هستند.

در کشورهای دیگر، محققان آزمایش‌های بالینی ترکیبی از واکسن mRNA و ایمونوتراپی را انجام می‌دهند. Moderna با Merck و CureVac/BioN Tech با Roche/Genetech همکاری کردند تا درمان ترکیبی را در سرطان‌های صلب آزمایش کنند.

در کره، شرکت تراگن‌بیو (Theragen Bio)، اس‌تی‌فارم (ST Pharm) و سل‌تریون (Celltrion) برنامه‌ای برای همکاری در زمینه فناوری mRNA یا معرفی یک پلت‌فرم فناوری mRNA برای توسعه نسل بعدی واکسن سرطان آغاز کرده‌اند.

شرکت تراگن‌بیو و اس‌تی‌فارم به تازگی اعلام کردند که یک یادداشت تفاهم (MOU) برای مطالعه مشترک «واکسن ضد سرطان mRNA نئوآنتی‌ژنی‌» و همکاری در تجارت CDMO (سازمان توسعه قرارداد) امضا کرده‌اند.

در توسعه واکسن mRNA برای سرطان، محققان با تجزیه و تحلیل جهش‌های اصلی و تعیین مشخصات ژن‌های سلول‌های سرطانی استخراج شده از بیماران سرطانی و تجویز mRNA که آنتی‌ژن‌ها را تولید می‌کند، سعی کردند تا باعث ایجاد پاسخ ایمنی در این بیماران شوند و به‌طور خاص سیستم ایمنی بدن را برعلیه سلول‌های سرطانی تحریک کنند.

براساس این تفاهم‌نامه همکاری، اس‌تی‌فارم فناوری ۵Prime-Capping و فناوری انتقال نانوذرات لیپیدی (LNP) را به شرکت تراگن‌بیو ارائه می‌دهد و محلول‌های واکسن mRNA-LNP را از آزمایش‌های بالینی تا پس از تجاری‌سازی تولید می‌کند.

شرکت تراگن‌بیو با استفاده از روش پیش‌بینی نئوآنتی‌ژن از طریق توالی‌یابی ژن‌های مبتنی بر هوش مصنوعی (MI) گزینه‌های توسعه واکسن‌های ضدسرطان mRNA را در مسیر توسعه جلو می‌برد.

اس‌تی‌فارم که روی واکسن mRNA علیه کووید۱۹ کار می‌کند، در حال توسعه واکسنی برای درمان سرطان است.

شرکت سل‌تریون نیز موافقت‌نامه‌ای را با TriLink BioTechnologies در آمریکا امضا کرد تا پلتفورم واکسن mRNA نسل بعدی را توسعه دهد.

TriLink واقع در سن‌دیگو، از پلتفورم mRNA برخوردار بوده، دارای بردار و فناوری نسل سوم CleanCap است، که اساساً برای توسعه واکسن mRNA مورد نیاز است.

با استفاده از این، سل‌تریون واکسن‌های نسل بعدی علیه کرونا را توسعه می‌دهد. این شرکت با توسعه یک پلتفورم mRNA، فناوری mRNA را از درمان کرونا به سایر بیماری‌ها، از جمله سرطان گسترش می‌دهد. فناوری mRNA از زمان شیوع کرونا توجه مردم را به خود جلب کرده است، اما شرکت‌ها در حال تلاش برای تولید واکسن سرطان با این فناوری هستند.

در حال حاضر مادرنا در حال گسترش فناوری mRNA برای واکسن‌های آنفلوانزا است. به نظر می‌رسد که بازار استفاده از فناوری mRNA همچنان در حال رشد است.