دومین مرحله از دوازدهمین المپیاد دانش‌آموزی برگزار شد

۵ شنبه ۱۸ شهریور ماه ۱۴۰۰، دومین مرحله از دوازدهمین المپیاد دانش‌آموزی برگزار شد. در این آزمون ۵۲۴ داوطلب در ۴۵ حوزه امتحان برای رسیدن به مرحله سوم المپیاد با یکدیگر به رقابت پرداختند. در این مرحله از آزمون، شرکت‌کنندگان در ۱۲۰ دقیقه، به ٢٠ سوال تستی و ۶ سوال تشریحی پاسخ دادند. ۳۰ نفر برتر آزمون مرحله دوم، به مرحله سوم (مرحله عملی) راه پیدا خواهند کرد.

با توجه به شیوع ویروس کرونا آزمون مرحله دوم  با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری برگزار شد. پیش از برگزاری آزمون اصلی، سه آزمون آزمایشی نیز به منظور آمادگی داوطلبان برای حضور در رقابت اصلی به‌صورت مجازی برگزار شده بود. نتایج این آزمون‌های آزمایشی به میزان ۵ درصد در نتایج مرحله اول داوطلبان تاثیر مثبت داشت. داوطلبانی که موفق به کسب حداقل ۱۵ درصد امتیاز آزمون شده بودند به مرحله دوم راه پیدا کردند و آزمون مرحله دوم را روز پنجشنبه ۱۸ شهریورماه به‌صورت حضوری برگزار کردند.

شرایط برگزاری و جزییات مرحله سوم در اطلاعیه‌های بعدی به اطلاع داوطلبان خواهد رسید. لازم به یادآوری است، المپیاد دانش‌آموزی نانو رویداد مورد تایید بنیاد ملی نخبگان است و در راستای تفاهم‌‏نامه میان سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان و ستاد ویژه توسعه فناوری نانو، در سال جاری با همکاری و هماهنگی این دو نهاد برگزار شده است.