نتایج مثبت آزمون‌های روی دستگاه تصفیه هوای نانویی

شرکت جی‌۶ متریالز (۶G Materials) نتایج مثبت آزمایش‌های خود در زمینه دستگاه تصفیه هوا مبتنی بر اکسیدگرافن را منتشر کرد. این آزمایش‌ها توسط یک آزمایشگاه مستقل بی‌طرف انجام شده و پاکسازی ۹۹٫۹ درصدی عوامل میکروبی را در طول آزمایش نشان می‌دهد.

این شرکت نتایج آزمایش اثرات ضدمیکروبی روی نمونه اولیه تصفیه‌کننده هوای مبتنی بر گرافن، که توسط آزمایشگاه میکروبیولوژیکی The Intertek در آمریکا انجام شده‌ است را منتشر کرد. طبق این گزارش، این آزمایش نشان داد که غلظت میکروارگانیسم‌های بیماری‌زای موجود در اتاق آزمایش در طول مدت آزمایش ۹۹٫۹ کاهش یافته است.

دو پاتوژن مختلف E. coli و باکتریوفاژ Phi-X174 به‌طور تصادفی برای آزمایش انتخاب شدند. مدت زمان آزمون دو ساعت تعیین شده بود.

این شرکت توسعه فناوری و ساخت نمونه اولیه دستگاه تصفیه هوا بر پایه گرافن را در اوایل سال ۲۰۲۰ آغاز کرد. اولین اجرای موفق رویکرد منحصر به فرد G6 برای امکان استفاده از اکسید گرافن در یک سیستم تصفیه هوا به‌منظور بهبود عملکرد ضد میکروبی آن در آوریل ۲۰۲۰ بود. از آن زمان، این شرکت یک درخواست ثبت اختراع موقت ارائه داده است.

دانیل استولیاروف، مدیرعامل شرکت جی‌۶ متریالز گفت: «ما از دریافت این نتایج مثبت از آزمایشگاه معتبر مستقل بسیار هیجان‌زده هستیم. در حال حاضر، ما مشتاق هستیم که گام‌های بعدی به‌منظور تجاری‌سازی این فناوری، از جمله اخذ کلیه مجوزهای لازم، تأییدیه‌ها و اعتبارنامه‌های دولتی را برداریم تا بتوانیم این محصول را به بازار عرضه کنیم. در حال حاضر، ما برنامه‌های تولید دستگاه تصفیه کننده هوا با کمک گرافن را نهایی می‌کنیم و کمپین بازاریابی اولیه آن را آماده می‌کنیم، اطلاعات بیشتری در مورد آن در آینده اعلام می‌شود. من به تیم شرکت جی‌۶ متریالز بسیار افتخار می‌کنم و از تلاش و فداکاری آنها بسیار قدردانی می‌کنم.»

سال گذشته، شرکت جی‌۶ متریالز اعلام کرد که پروژه تحقیق‌ و توسعه روی مواد کامپوزیتی مبتنی بر گرافن را برای استفاده در کشتی‌ها با شرکت تجاری خود که یک شرکت سنگاپوری است، نهایی کرده است. شرکت سنگاپوری گزارش نهایی شرکت جی۶ متریالز را پذیرفته و این شرکت انتظار دارد که مبلغ نهایی ۱۱۷۵۰۰ دلار آمریکا را از شریک خود دریافت کند. در طول این پروژه، جی۶ متریالز با موفقیت دو فرمولاسیون برای رزین‌های تقویت شده با گرافن را به‌منظور تولید کامپوزیت‌های دریایی حاوی الیاف کربنی و فایبرگلس‌ها را ایجاد کرده است. با توجه به نتایج آزمون‌های مختلف، فرمولاسیون بهبود یافته با گرافن نسبت به مواد رایج ارتقای قابل‌توجهی را نشان می‌دهد. علاوه‌بر استحکام بهبود یافته رزین، اپوکسی تقویت شده با گرافن یک بهبود ۱۴ برابری در مقاومت در شکستگی از خود نشان می‌دهد. این ماده جدید به میزان ۲۰ درصد جذب آب کمتری داشته و مقاومت خستگی کامپوزیت فایبرگلاس ۳ برابر افزایش یافته است. بدین ترتیب عمر این محصول جدید نسبت به فناوری‌های موجود در بازار بسیار بیشتر است. این فرمولاسیون توسعه ‌یافته، آزمایش‌های گسترده‌ای را در آزمایشگاه این شرکت پشت سر گذاشته و از طریق یک مرکز ثالث مستقل نیز عملکرد آن مورد ارزیابی قرار گرفته است. همچین آزمایش‌های میدانی در کارخانه کشتی‌سازی لونگته روی این فناوری انجام شده‌‌ است.