دولت بریتانیا نگران فروش یک شرکت نانویی است

گروهی از شرکت‌ها قصد دارند تا پرپتوس کربن (Perpetuus Carbon) را خریداری کنند، اما به دلیل نگرانی‌های امنیتی، بریتانیا ممکن است این معامله را مسدود کند. هنوز مشخص نیست که چرا بریتانیا نسبت به فروش این شرکت نانویی حساس است و نسبت به جلوگیری از فروش آن اقدام کرده است.

گروهی از شرکت‌ها به رهبری تاروس اینترنشنال (Taurus International Ltd) از خرید برنامه‌ریزی شده شرکت پرپتوس کربن تکنولوژیز خبر دادند، شرکتی که به‌عنوان یکی از توسعه‌دهندگان گرافن در بریتانیا شناخته می‌شود.

هر چند که جزئیات مالی این معامله اعلام نشده‌ است، اما وزیر خارجه بریتانیا با اشاره به نگرانی‌های امنیت ملی، اعلامیه مداخله منافع عمومی را برای مداخله در معامله پیشنهادی صادر کرد. سازمان رقابت و بازار بریتانیا (CMA) تا ۷ فوریه ۲۰۲۲ گزارشی از معامله پیشنهادی تهیه خواهد کرد. هنوز جزئیات زیادی در این باره منتشر نشده‌ است. این یک مورد ویژه و جالب است و مشخص نیست که چرا بریتانیا نگران این معامله است.

ممکن است پرپتوس کربن تکنولوژیز در پروژه‌های دفاعی بریتانیا مشارکت داشته باشد و ممکن است این کشور نگران تصاحب صنعت گرافن محلی بریتانیا باشد.

پرپتوس کربن تکنولوژیز در سال ۲۰۱۴ وارد بازار گرافن شد، چند سالی است که این شرکت چندان در سرخط خبرها نیست. این شرکت در حوزه جوهرهای گرافن (که با همکاری گروه Heraeus به فروش می‌رسد) فعالیت داشته است و همچنین به‌طور فعال در حال توسعه و تامین مواد گرافن برای سازندگان تایر است. در سال ۲۰۱۸ آزمایش موفقیت‌آمیز لاستیک‌های تقویت‌شده با گرافن را اعلام کرد که افزایش متوسط ۴۰ درصد مقاومت در برابر سایش را در تایرها گزارش کرد. پرپتوس کربن تکنولوژیز در سال ۲۰۱۹ یک قرارداد تامین بلند مدت با ویتوریا تایر منعقد کرد.