راهبردی که عامل بیماری آلزایمر را در بدن از بین می‌برد

مسئولان شرکت هالبرد اعلام کردند که با ترکیب نانوذرات، آنتی‌بادی و استفاده از لیزر موفق شدند فیبریل‌های مولد بیماری آلزایمر را در محیط آزمایشگاهی از بین ببرند. آن‌ها به دنبال انجام تست روی نمونه‌های حیوانی هستند.

شرکت هالبرد (Halberd) موفق شده بلوک اصلی اولیه فیبریل‌های عصبی مولد بیماری آلزایمر را از نمونه آزمایشی در آزمایشگاه حذف کند. محققان دانشگاه ایالتی یانگ استون (YSU) از طریق فرآیند ریشه‌کنی لیزری که به‌صورت پتنت در حال ثبت است، تقریباً ۱۰۰ درصد از آنتی‌ژن تاس فسفریله شده را از بین بردند، ماده‌ای که مربوط به شروع و پیشرفت بیماری آلزایمر و چند بیماری عصبی دیگر می‌شود.

دکتر ویلیام جی استوروس در دانشگاه ایالتی یانگ استون، گفت: «از طریق آزمایش‌های قبلی، ما ترکیب صحیحی از عوامل را تعیین کردیم که برای حذف این آنتی‌ژن بیماری قابل استفاده است. در این روش، مایع مورد نظر با یک آنتی‌بادی خاص متصل به نانوذرات فلزی با اندازه مناسب درمان می‌شود. آنتی‌بادی با میل قوی برای برهم‌کنش با آنتی‌ژن بیماری طراحی شده و خود را به آنتی‌ژن مورد نظر متصل می‌کند. نانوذره/آنتی‌بادی/آنتی‌ژن سپس در معرض انفجار برنامه‌ریزی شده با فرکانس نور لیزر مناسب قرار می‌گیرد. نور لیزر نانوذرات را تحریک می‌کند؛ بنابراین، میزان کافی از حرارت را برای از بین بردن آنتی‌ژن بیماری هدف ایجاد می‌کند و در نتیجه عامل بیماری‌زا از بین می‌رود.»

ویلیام ا. هارتمن، مدیرعامل شرکت هالبرد، اظهار داشت: «ما با حذف آنتی‌ژن مولد بیماری آلزایمر در آزمایش‌ها، بسیار خوشحال شده‌ایم، از آنجا که آزمایش ما با موفقیت انجام شده‌ است، متغیرهای کنترل بحرانی و توالی کاربرد را تعیین کردیم؛ ما معتقدیم که برای از بین بردن آنتی‌ژن‌های باقی مانده مربوط به بیماری آلزایمر و سایتوکاین‌های التهابی در آزمایشگاه موفق خواهیم بود. در پایان آزمایش‌های اولیه با سایتوکاین‌های التهابی، IL-6 و TNF- آلفا که عوامل اصلی PTSD و CTE (انسفالوپاتی مزمن آسیب‌زا) هستند، ما قصد داریم بحث‌های خود را با ارتش و سازمان‌های مختلف ورزشی در مورد یافته‌های خود ادامه و به آن‌ها فرصت دهیم تا در پیشرفت این فناوری امیدوارکننده مشارکت کنند.»

هارتمن ادامه داد: «پس از به پایان رسیدن تمام آزمایش‌ها، ما قصد داریم آزمایش‌های فاز درون‌تنی حیوانی را آغاز کنیم. پیشرفت ما در این زمینه در بیانیه‌های مطبوعاتی بعدی و همچنین گزارش سه‌ماهه مدیریت شرکت منتشر خواهد شد.»