اثبات عملکرد بهتر باتری‌های حاوی میکروذرات سیلیکونی

شرکت نئو باتری متریالز (NEO Battery Materials) اعلام کرد که مواد آند حاوی ذرات سیلیکونی (Si) با گرید متالورژی این شرکت با یک الکترولیت حالت جامد در مقایسه با سلول‌های الکترولیت‌های مایع معمولی به ثبات و عملکرد چشمگیر بیشتری دست یافته است. این میکروذرات با استفاده از فناوری نانوپوشش‌دهی شرکت نئو باتری متریالز به‌دست می‌آید.

ذرات سیلیکون کم هزینه بوده و با ابعاد میکرونی قادر به حفظ ظرفیت اصلی اولیه باتری تا ۳۰۰۰ میلی‌آمپر بر گرم بدون از دست دادن ظرفیت اصلی یا تخریب عملکرد در سلول بودند. الکترولیت حالت جامد مبتنی بر سولفید، آرگیرودیت، با بارگیری ۱۰۰ درصد مواد آندی میکروذرات سیلیکونی شرکت نئو باتری متریالز مورد استفاده قرار گرفت. آزمایش باتری توسط یک آزمایشگاه شخص ثالث در کره‌جنوبی انجام و تأیید شد.

میکروذرات سیلیکون با گرید متالورژی، دلیل صرفه‌جویی در هزینه امیدوارکننده‌ترین گزینه برای مواد آند سیلیکون نسل بعدی در وسایل نقلیه برقی و ادوات ذخیره انرژی است که می‌تواند به‌طور موثر هزینه‌های باتری را کاهش دهد. به‌طور متوسط، میکروذرات ۸ تا ۱۰ برابر ارزان‌تر از نانوذرات مشابه هستند. با این حال‌، عملکرد ضعیف آن به‌دلیل افزایش حجم، یک مانع اساسی برای تجاری‌سازی بوده است.

جی‌اچ‌ پارک از شرکت نئو باتری متریالز می‌گوید: «از این رو، شرکت نئو باتری متریالز بر بهبود عملکرد میکروذرات سیلیکون با گرید متالورژی از طریق فناوری نانوپوشش اختصاصی این شرکت متمرکز است. پیاده‌سازی میکروذرات سیلیکونی در مواد آند یک تغییر کامل برای صنعت باتری‌های لیتیوم-یونی خواهد بود. شرکت نئو باتری متریالز موفق شده‌ است با استفاده از میکروذرات به شارژ فوق سریع ۶ دقیقه‌ای دست پیدا کند و امروز ما بسیار هیجان‌زده هستیم که اعلام ‌می‌کنیم، آند سیلیکونی ارزان قیمت ساخته شده توسط شرکت نئو باتری متریالز می‌تواند عملکرد شارژ/دشارژ قابل توجهی را در تمام الکترولیت‌های حالت جامد مبتنی بر آرژیرودیت نشان دهد.»

الکترولیت‌های حالت جامد نقش مهمی در ایجاد اطمینان بیشتر و بروز ایمنی و عملکرد بالا برای باتری‌های لیتیوم حالت جامد ایفا می‌کنند. در میان انتخاب‌های متنوع الکترولیت‌های جامد، آرگیرودیت‌ها به دلیل رسانایی یونی بالا در دمای اتاق، هزینه کم و سازگاری بهتری با لیتیوم دارند. الکترولیت‌های جامد آرگیرودیت‌ جزء حیاتی برای توسعه باتری‌های حالت جامد با عملکرد بالا هستند و بازیگران متعددی در زنجیره تامین باتری در تلاش برای تجاری‌سازی این محصول هستند.

اسپنسر هوه مدیرعامل نتو باتری افزود: «فاز اول مواد آند سیلیکونی نئو باتری متریالز برای باتری‌های لیتیوم یون معمولی نوع مایع برای خودروهای الکتریکی قابل استفاده خواهد بود، اما راه‌ حل منحصر به فرد نانوپوشش‌دهی ما برای تولید کم هزینه آندهای Si با عملکرد بالا، زمان تجاری‌سازی باتری‌های حالت جامد را تسریع می‌کند. شرکت نتو باتری با توسعه‌دهندگان باتری حالت جامد همکاری خود را ادامه می‌دهد تا آزمایش روی این فناوری انجام شود.»