تقویت نیروی انسانی برای تجاری‌سازی فناوری تصفیه آب

شرکت جی‌تو‌او واتر تکنولوژیز (G2O Water Technologies) که از گرافن برای توسعه غشاء تصفیه آب استفاده می‌کند، در آستانه عرضه فناوری به بازار، تیم مدیریت اجرایی خود را گسترش داد.

این شرکت پیشگام در توسعه‌ غشاهای مورد استفاده در اسمز معکوس، میکرو و نانوفیلتراسیون با اکسید گرافن بوده است.

غشاهای پلیمری و سرامیکی با روکش گرافن به‌طور موثری اثرات رسوب زیستی را کاهش می‌دهند و به‌طور معمول ۶۰-۷۰ درصد از انرژی مورد نیاز در این فرایند را ذخیره می‌کند.

این غشاها بیشتر عمر می‌کنند، مواد شیمیایی کمتری مورد نیاز داشته و آب را می‌توان با سرعت بیشتری با موفقیت تصفیه و منابع آب محلی را حفظ کرد.

اندرو واکر به‌عنوان CMO برای همکاری با کریج کلمنت و کریس واریز به‌عنوان مدیرعامل به جی‌تو‌او واتر تکنولوژیز می‌پیوندند.

وایرز گفت: «اندرو واکر برای راه‌اندازی طیف وسیعی از محصولات اثبات شده صنعتی به ما کمک می‌کند. او ما را یاری خواهد کرد تا دامنه بازارهای مورد نظر خود را گسترش دهیم و رشد جی‌تو‌او واتر تکنولوژیز را تسریع کنیم. اندرو واکر دارای اعتبار قوی در میان شرکای اصلی از جمله، مشتریان، سرمایه‌گذاران و انجمن‌ها است و از بسیاری از بخش‌های صنعتی مورد نظر خود آگاهی خوبی دارد؛ بنابراین، نقش او شامل توسعه کسب و کار با تیم شرکت و شرکای راهبردی ما خواهد بود.»

اندرو واکر اظهار داشت: «فناوری نقش کلیدی در تغییر الگوهای فکری قدیمی دارد. همکاران جدید من در G2O متخصصانی برای ایجاد دگرگونی در فناوری‌های موجود هستند و من از پیوستن به این تیم بسیار هیجان‌زده هستم. جی‌تو‌او واتر تکنولوژیز یک شرکت پیشگام است که به حوزه‌های جدید وارد می‌شود و این یک فرصت عالی برای من است که به آن‌ها کمک کنم تا به اهداف خود در این مسیر برسند. به همراه تعداد بی‌شماری از شرکای موجود در بازار، ما در حال انجام فیلتراسیون غشایی با مصرف انرژی کم هستیم.»

این فناوری توسط شرکت جی‌تو‌او واتر تکنولوژیز به‌صورت پتنتی به ثبت رسیده است که در آن از گرافن برای ایجاد پوشش غشائی استفاده شده ‌است. این فناوری می‌تواند عملکرد غشاها را به سرعت افزایش داده و به صنایع کمک کند تا بتوانند از مزایای آن استفاده کنند.

برای استفاده از گرافن، این ماده باید عامل‌دار شود به طوری که محصول نهایی ویژگی‌های مورد نیاز صنعت را داشته باشد. همچنین پخش شدن کامل و یکنواخت گرافن در فاز سیال از دیگر ویژگی‌های مورد استفاده تجاری برای این ماده است که شرکت هایدال این نیازها را برآورده می‌سازد. غلبه بر محدودیت‌های ذاتی مواد غشایی معمولی برای تصفیه آب آلوده با هزینه کم ضروری است. مسئولان شرکت G2O می‌گویند که فناوری پوشش‌دهی آن‌ها موجب بهبود فرآیند جداسازی آلاینده‌ها در غشاها شده‌‌ است.