جذب سرمایه برای توسعه فناوری ژن‌درمانی با نانوذرات

یک شرکت سوئیسی برای توسعه پلتفورمی به‌منظور ژن‌درمانی که در آن از نانوذرات استفاده می‌شود، سرمایه‌ای در حدود ۶۱ میلیون دلار جمع‌آوری کرده است.

شرکت آنجاریوم بیوساینس (Anjarium Biosciences) موفق به جذب سرمایه شد. آنجاریوم بیوساینس یک شرکت زیست‌فناوری مستقر در شلیرن در زوریخ است، که بر ایجاد و ارائه کلاس جدیدی از ژن‌درمانی غیر ویروسی تمرکز دارد. این شرکت به تازگی بودجه ۵۵٫۵ میلیون فرانک سوئیس (۶۱ میلیون دلار) جمع‌آوری کرده است.

این دور از سرمایه‌گذاری توسط Abingworth و Gimv و با مشارکت Omega Funds ، Pfizer Ventures و Surveyor Capital انجام شده‌ است. در ارتباط با تأمین مالی سری A آنجاریوم، دکتر بالی مرالیدار از ابینگ ورث، دکتر برام وانپاریس از گیمو و دکتر دینا چایا از صندوق‌های امگا به هیئت‌مدیره شرکت خواهند پیوست.

این شرکت قصد دارد از این بودجه برای گسترش تیم خود، پیشبرد پلتفورم و پیشرفت چندین برنامه درمانی به سمت توسعه بالینی دستاوردهای خود، استفاده کند.

شرکت آنجاریوم بیوساینس به رهبری جوئل دی‌بیر، به‌عنوان موسس، از پلتفورمی با همگرایی حوزه ژنتیک، زیست‌شناسی مصنوعی و مهندسی نانوذرات استفاده می‌کند تا به‌طور منطقی طراحی و تولید عوامل ژن‌درمانی برای هدف‌گیری بافت را انجام دهد، که این فناوری برای بهبود نتایج در طیف وسیعی از بیماری‌های ژنتیکی جدی قابل استفاده است.

پلتفورم این شرکت، ترکیبی از بردارهای ژنی مبتنی بر DNA‌، روش‌های تحویل نانوذرات طبیعی و مصنوعی-از جمله فناوری جدید Hybridosome و راه حل‌های تولید مقیاس‌پذیر است.