عرضه موادنانویی بهبود یافته برای چاپ سه‌بعدی

شرکت هایدال مواد نانویی برای چاپ سه‌بعدی به بازار عرضه کرده است که بهبود چشمگیری در خواص محصول نهایی ایجاد می‌کند.

چند سال پیش، چندین تولیدکننده گرافن، مواد چاپ‌سه بعدی بهبود یافته با گرافن را تولید و به بازار عرضه کردند. این مواد موجب بروز رفتار رسانایی در مواد غیرفلزی شده و خواص مکانیکی و حرارتی فیلامنت‌های چاپ سه‌بعدی را افزایش دادند.

هر چند واکنش بازار به این مواد جالب بود اما مواد، بهبود چشمگیری در محصول نهایی نداشتند، قیمت آن بالا بود و جایگزین‌های بهتری در دسترس بود.

با این حال، کار روی فیلامنت‌های چاپ سه‌بعدی تقویت شده با گرافن متوقف نشد. چندی پیش، شرکت هایدال (Haydale)، مواد نسل بعدی خود را معرفی کرد، موادی که پتانسیل بسیار بیشتری نسبت به محصولات قبلی دارند چرا که این شرکت توانسته عملکرد را به‌طور قابل توجهی بهبود بخشد.

هایدال دو فیلامنت مختلف را به بازار عرضه کرد، یکی که هدایت الکتریکی را اضافه می‌کند و دیگری که SuperTough نامیده شده، باعث افزایش قدرت مکانیکی می‌شود. در مقایسه با مواد نسل اول خود، این مواد جدید ۴۶ درصد در مقاومت لایه به لایه و تا ۸۳ درصد در هدایت بهبود ایجاد می‌کند. در مقایسه با PLA پایه، ماده جدید SuperTough در مقایسه با نزدیکترین رقیب PLA خود، ۲۰ درصد قدرت لایه به لایه بیشتری را ارائه می‌دهد.

خواص مکانیکی، الکتریکی و حرارتی رشته‌های PLA پیشرفته حاوی نانومواد را می‌توان برای پاسخگویی به نیازهای بازارهای مختلف، از جمله ساخت سریع نمونه‌های پروتوتایپ با اجزای با دوام‌تر‌، عملکرد بالاتر و مقرون به صرفه‌تر از رشته‌های استاندارد PLA، تولید مدارهای چاپ سه‌بعدی به‌منظور ساخت ادواتی نظیر حسگرهای لمسی برای روشن/خاموش کردن کلیدها و بازکن‌های اتوماتیک درها اشاره کرد.

مواد رسانای هایدال سازگار با محیط‌زیست بوده، فاقد فلز و بسیار قوی است. این مواد همچنین قابلیت چاپ و رسانایی بالایی را ارائه می‌دهد. مواد SuperTough قدرت مشابه ABS را دارد، اما سبز، سازگار با محیط‌زیست و قابل چاپ است.

لازم به ذکر است که هایدال طیف وسیعی از فناوری‌های پوشیدنی پیشرفته را با استفاده از فناوری‌ نانو ایجاد کرده است که برخی از آن‌ها توسط ورزشکاران بریتانیایی در بازی‌های المپیک توکیو مورد استفاده قرار گرفت، لباس‌هایی که توسط ورزشکاران با استفاده از آن موفق به دریافت مدال‌های متعددی نیز شدند.