کارت‌گرافیکی حاوی روان‌کننده نانویی؛ صدای فن کمتر، دوام بیشتر

یکی از تولیدکنندگان کارت‌ گرافیکی، دومین محصول مجهز به گرافن خود را به بازار عرضه کرد. گیگابایت که پیش از این نیز کارت گرافیکی دارای روان‌کننده گرافنی ساخته بوده، دومین کارت گرافیکی حاوی روان‌کننده گرافنی را تولید کرد. با این روان‌کننده، عمر فن کارت گرافیکی افزایش یافته و صدای فن کاهش می‌یابد.

شرکت گیگابایت (Gigabyte) یک کارت گرافیک جدید با روان‌کننده گرافنی تولید و به بازار عرضه کرده است.

این شرکت کارت‌های گرافیکی جدیدی را راه‌اندازی کرده که از یک روان‌کننده گرافنی در آن استفاده شده‌ است که گفته می‌شود عمر فن را بیش از دو برابر افزایش می‌دهد. عملکرد روان‌کننده گرافنی در این فناوری تقریباً مانند نقش بلبرینگ دوتایی است که حرکت فن را تسریع می‌کند. این فناوری همچنین باعث می‌شود که فن در مقایسه با محصولات دیگر این شرکت که در آن از گرافن استفاده نمی‌شود، کم‌صداتر باشد.

این کارت گرافیکی با مدل GeForce RTX 3070 EAGLE OC 8G rev 2.0 دارای GPU RTX 3070 انویدیا با سرعت ۱۷۲۵ مگاهرتز و ۸ گیگابایت حافظه GDDR6 است. اکنون قیمت آن ۱،۱۹۹ دلار است.

این دومین کارت گرافیک گیگابایت است که از همان روان کننده گرافن استفاده می‌کند؛ پیش از این، گیگابایت کارت گرافیکی مدل Radeon RX 6800 GAMING OC 16G را ساخته بود که عرضه تجاری آن اوایل امسال آغاز شد. این واقعیت که این شرکت همچنان از مواد گرافن استفاده می‌کند، احتمالاً خبر خوبی است زیرا می‌تواند به معنی واقعی بودن مزایای عملکرد گرافن باشد.