آبریز یخچال فریزر مجهز به سیستم ضدعفونی‌ نانویی

در محصول اخیر شرکت ال‌جی، از فناوری ضدعفونی‌ نانویی موسوم به UV Nano استفاده شده‌ است که می‌تواند عوامل مضر را از آب خروجی حذف کند.

شرکت الجی، یکی از بزرگترین تولیدکنندگان لوازم الکترونیکی کره‌جنوبی، به‌عنوان بخشی از تعهد خود برای سلامت و رفاه مصرف‌کنندگان، یخچال چند درب مجهز به فناوری‌نانو LG GC-L22FTQBL را معرفی کرد.

این یخچال فریزر اولین مدل در خط تولید یخچال ال‌جی بوده که مجهز به بخش UV Nano است، این ویژگی دارای توانایی حذف ذرات مضر را دارد که ممکن است به خروجی آب یخچال چسبیده باشد.

رومبی سیمانجنتاک، مدیر بازاریابی محصولات لوازم خانگی ال‌جی در اندونزی گفت: «این نوآوری مجموعه‌ای از ویژگی‌های پشتیبان دیگر را تکمیل می‌کند که باعث می‌شود این یخچال چهار در به انتخابی مناسب برای خانواده‌هایی که توجه بیشتری به سلامت و رفاه آن‌ها دارند، تبدیل شود.»

داشتن آبریز در یخچال و فریزرهای ال‌جی چیز جدیدی نیست، اما محبوبیت این ویژگی به دلیل راحتی آن افزایش یافته است. با این حال، به گفته رومبی، در هنگام تمیز کردن و تعمیر و نگهداری، بخش آبریز یخچال‌ها دچار مشکل می‌شود که دلیل آن این است که نوک لوله‌های خروجی آن‌ها با ذرات خارجی پر می‌شود. بخشی از این آلودگی می‌تواند توسط آب حمل شده و مصرف شود. توسعه فناوری UV Nano ال‌جی با هدف رفع این مشکل انجام شده‌ است. UV Nano که در بخش خروجی قرار دارد، آب را از طریق اشعه ماوراء بنفش تا انتهای لوله ضدعفونی می‌کند. بدون نیاز به فعال‌سازی، این فناوری قسمت داخلی لوله را تمیز می‌کند. ال‌جی همچنین گزینه‌ای برای فعال‌سازی دستی ارائه می‌دهد که دارای نرخ اثربخشی ۹۹٫۹۹ درصد برای از بین بردن باکتری‌ها است.

علاوه‌بر فناوری UV نانو، ویژگی‌های دیگری نیز در یخچال‌های LG برای ارتقاء سلامتی وجود دارد که از آن جمله می‌توان به سیستم Hygiene Fresh+ اشاره کرد که در آن یک فیلتر هوای اختصاصی تا ۹۹٫۹۹ درصد باکتری‌هایی را که ممکن است به غذا و نوشیدنی‌های ذخیره شده در یخچال چسبیده باشند، از بین می‌برد. در همین حال، ویژگی‌های DoorCooling+ و Multi Air Flow در کنار هم برای تثبیت دمای داخل یخچال کار می‌کنند و از جریان سریع و یکنواخت هوای سرد در داخل محفظه آن اطمینان حاصل می‌کنند. ویژگی DoorCooling+ یک دریچه هوای اختصاصی است که برای اطمینان از این که قفسه‌های نصب شده روی درها دمای مشابه سایر قسمت‌های یخچال را حفظ می‌کند.

در عین حال، فناوری Multi Air Flow به‌صورت راهبردی دریچه‌های هوا را در بخش‌های مهم برای جریان بهتر هوا و کنترل دمای داخل محفظه قرار می‌دهد. توانایی آن برای بازیابی سریع از دست دادن هوای سرد همراه با توزیع یکنواخت، آن را به جنبه‌ای مهم در حفظ طراوت غذا برای مصرف‌کننده تبدیل می‌کند.