جذب سرمایه برای توسعه پلتفورم رهایش دارو با کمک نانوذرات

یکی از شرکت‌های فعال در حوزه نانوزیست‌فناوری موفق به جذب سرمایه برای توسعه پلتفورمی شده که با استفاده از آن می‌توان عوامل دارویی را به بافت‌های مورد نظر به ویژه در بخش سیستم عصبی وارد کرد.

شرکت جین‌ادیت (GenEdit)، یکی از شرکت زیست‌فناوری با مأموریت توسعه درمانی از طریق روش‌های هدفمند تحویل با کمک داروهای ژنتیک، ۲۶ میلیون دلار حمایت مالی از سوی چند سرمایه‌گذار دریافت کرد. سرمایه‌گذاران جدید این شرکت، Eli Lilly ، KTB Network، Ltd. ، Company K Partners ، Korea Investment Partners ، DAYLI Partners، KB Investment، IMM Investment و TIMEFOLIO Asset Management، هستند که به جمع سرمایه‌گذاران موجود یعنیDCVC Bio ، SK Holdings ، Bow Capital و Sequoia Capital پیوستند.

این بودجه از توسعه پلتفورم NanoGalaxy جین‌ادیت حمایت می‌کند، پلتفورمی که در آن نانوذرات پلیمری غیرویروسی و غیرلیپیدی تولید شده و از آن برای توسعه بالینی نامزدهای درمانی که بیماری‌های سیستم عصبی را هدف قرار می‌دهند‌، استفاده می‌کند.

علاوه‌بر این، داده‌های درون‌تنی جدید شرکت جین‌ادیت نشان می‌دهد که پس از تجویز داخل وریدی یا داخل نخاعی نانوذرات پلیمری، رهایش انتخابی درون بافتی اتفاق می‌افتد. این انتخاب‌پذیری از طریق بهینه‌سازی ساختار پلیمر با استفاده از پلتفورم NanoGalaxy به‌دست آمده است.

دکتر کانوو لی، مدیرعامل و بنیان‌گذار جین‌ادیت، می‌گوید: «با استفاده از این بودجه، ما در حال بررسی فرصت‌های موجود در پلتفورم  NanoGalaxy برای درمان بیماری‌های جدی فاقد گزینه‌های موثر درمانی هستیم.»

پلتفورم NanoGalaxy شامل هزاران پلیمر مجزا از نظر شیمیایی است که هر یک دارای خواص منحصر به فردی هستند و آن‌ها را برای هدف قرار دادن بافت‌ها و انواع مختلف سلول‌ها و حمل بارهای مختلف داروهای ژنتیکی مناسب می‌کند. نانوذرات پلیمری جین‌ادیت بسته به نیاز به افزودن، حذف، ویرایش یا خاموش کردن ژن برای اثر درمانی، می‌توانند DNA ، RNA یا ریبونوکلئوپروتئین CRISPR را تحویل دهند.

اندرو آدامز از شرکت جین‌ادیت گفت: «با پلتفورم NanoGalaxy، تیم جین‌ادیت موفق به رهایش موثر دارو به سلول‌های سیستم عصبی مرکزی شده‌ است. این فناوری یک پلتفورم قابل تنظیم برای هدف قرار دادن داروهای ژنتیکی در انواع مختلف بافت است. حل مشکل رهایش دارو چیزی است که داروهای ژنتیکی را به‌عنوان یک روش درمانی ضروری برای طیف وسیعی از بیماری‌ها وارد بازار می‌کند.»