افزایش ۱۱۰ درصدی درآمد سالانه کسب‌وکار نانویی

شرکت جی‌۶ متریالز (G6 Materials) از افزایش ۱۱۰ درصدی درآمد سالانه خود خبر داد. این شرکت (که قبلاً آزمایشگاه سه‌بعدی گرافن نامیده می‌شد) نتایج مالی خود را برای سال مالی خود که در ۳۱ مه ۲۰۲۱ به پایان رسید، گزارش کرد. درآمد شرکت به ۱٫۹ میلیون دلار رسید که ۱۱۰ درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته است. جی‌۶ متریالز بیشتر رشد خود را به تقاضای زیاد برای محصولات تصفیه هوا و خدمات مشاوره‌ای مربوط به گرافن نسبت می‌دهد.

شرکت جی‌۶ متریالز نتایج آزمایش‌های مربوط به اثر ضدمیکروبی نانومواد گرافنی خود را روی نمونه اولیه تصفیه‌کننده هوا مبتنی بر گرافن، که توسط آزمایشگاه میکروبیولوژیکی The Intertek در آمریکا انجام شده‌ است، را منتشر کرد. این آزمایش‌ها نشان داد که غلظت میکروارگانیسم‌های بیماری‌زا موجود در اتاق آزمایش در طول مدت آزمایش ۹۹٫۹ کاهش یافته است.

دو پاتوژن مختلف به‌طور تصادفی برای بررسی در هر آزمایش انتخاب شدند که عبارت بودند از باکتری E. coli و باکتریوفاژ Phi-X174 و مدت زمان آزمون دو ساعت تعیین شد.

این شرکت توسعه فناوری اختصاصی تصفیه هوای مبتنی بر گرافن را در اوایل سال ۲۰۲۰ آغاز کرد. اولین اجرای موفق این رویکرد منحصر به فرد جی‌۶ متریالز برای امکان استفاده از اکسید گرافن در یک سیستم تصفیه هوا به‌منظور بهبود عملکرد ضدمیکروبی آن بود. از آن زمان، این شرکت یک درخواست ثبت اختراع موقت ارائه داده است.

دانیل استولیاروف، رئیس و مدیرعامل جی‌۶ متریالز، گفت: «ما از دریافت این نتایج مثبت از آزمایشگاه معتبر مستقل بسیار هیجان‌زده هستیم. اکنون مشتاق هستیم که گام‌های بعدی را برای تجاری‌سازی این فناوری‌، از جمله اخذ کلیه مجوزهای لازم، تأییدیه‌های دولتی و اعتبارنامه‌ها را برداریم تا بتوانیم محصول را به بازار عرضه کنیم.»

سال گذشته، شرکت جی‌۶ متریالز اعلام کرد که پروژه تحقیق‌ و توسعه روی مواد کامپوزیتی مبتنی بر گرافن را برای استفاده در کشتی‌ها با شریک تجاری خود که یک شرکت سنگاپوری است، نهایی کرده است. شرکت سنگاپوری گزارش نهایی شرکت جی۶ متریالز را پذیرفته و این شرکت انتظار دارد که مبلغ نهایی ۱۱۷۵۰۰ دلار آمریکا را از شریک خود دریافت کند. در طول این پروژه، جی۶ متریالز با موفقیت دو فرمولاسیون برای رزین‌های تقویت‌شده با گرافن را به‌منظور تولید کامپوزیت‌های دریایی حاوی الیاف کربنی و فایبرگلس‌ها را ایجاد کرده است. با توجه به نتایج آزمون‌های مختلف، فرمولاسیون بهبود یافته با گرافن نسبت به مواد رایج ارتقای قابل‌توجهی را نشان می‌دهد. علاوه‌بر استحکام بهبود یافته رزین، اپوکسی تقویت شده با گرافن یک بهبود ۱۴ برابری در مقاومت در شکستگی از خود نشان می‌دهد. این ماده جدید به میزان ۲۰ درصد جذب آب کمتری داشته و مقاومت خستگی کامپوزیت فایبرگلاس ۳ برابر افزایش یافته است. بدین ترتیب عمر این محصول جدید نسبت به فناوری‌های موجود در بازار بسیار بیشتر است. این فرمولاسیون توسعه ‌یافته، آزمایش‌های گسترده‌ای را در آزمایشگاه این شرکت پشت سر گذاشته و از طریق یک مرکز ثالث مستقل نیز عملکرد آن مورد ارزیابی قرار گرفته است. همچین آزمایش‌های میدانی در کارخانه کشتی‌سازی لونگته روی این فناوری انجام شده‌‌‌ است.